کد خبر: ۸۳۶۹
تعداد بازدید: ۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

صادرات آبزیان به اروپا از سر گرفته شد

دبیركل اتحادیه صادركنندگان آبزیان ایران با اشاره به از سر گرفتن صادرات آبزیان پس از یك وقفه چند ساله به اروپا، از روند رو به رشد تولید میگو در كشور خبر داد و گفت: در سال آینده می‌توان شاهد جهش صادراتی میگو بود. 

دبیركل اتحادیه صادركنندگان آبزیان ایران با اشاره به اینكه «در 9 ماهه سال جاری حدود 1200 تا 1500 تن از میگوی تولید شده در كشور صادر شده است»، گفت: با توجه به اینكه عمده صادرات میگوی تولید شده در كشور طی نیمه دوم سال و در ماه‌های پایانی صورت می‌گیرد، پیش‌بینی می‌شود حجم صادرات این محصول تا پایان امسال به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

خدایی از صادرات آبزیان به اروپا پس از یك وقفه چندساله خبر داد و افزود: از حدود شش سال قبل تاكنون صادرات آبزیان كشور بویژه میگو به اروپا متوقف شده بود كه به اروپا از سر گرفته شد.

وی ادامه داد: بر این اساس، امسال میگوی ایرانی به اسپانیا، بعنوان دروازه ورود به اروپا، صادر شد. علاوه بر این كشور، صادرات این محصول به ایتالیا، امارات، مصر، لبنان و ژاپن نیز صورت گرفت.

دبیركل اتحادیه صادركنندگان آبزیان با اشاره به اینكه «در سال‌های گذشته حدود 5 تا 10 درصد میگوی تولید شده در كشور به مصرف بازار داخلی می‌رسید»، از افزایش مصرف این محصول در بازار داخل خبر داد و گفت: با اقدامات صورت گرفته در راستای فرهنگ‌سازی استفاده از میگو در بازار داخل، حدود 1500 تن از این محصول یعنی نزدیك به 25 درصد كل تولید آن در بازارهای داخلی مصرف می‌شود.

به گفته وی، با توجه به روند تولید و پرورش میگو در سال جاری، پیش‌بینی می‌شود كه در سال آتی با افزایش تولید روبرو باشیم كه این امر بر میزان صادرات تاثیر‌گذار خواهد بود.

ارسال نظر