کد خبر: ۸۳۸۳
تعداد بازدید: ۳۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

محوريت مباحث زيست‌محيطی در همايش ارگان‌های دريایی

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نوزدهمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی اردیبهشت ماه سال آینده در رامسر برگزار می‌شود.

سیدمحمد باقر نبوی در گفت‌وگو با مارین نیوز افزود: این همایش فرصتی مناسب برای معرفی پیشرفت‌ها و بررسی چالش‌ها در حوزه دریا است.

به گفته وی، این همایش دارای نشست‌های تخصصی با محور محیط زیست دریایی، فعالیت‌های نفتی، کشتیرانی و مباحث فنی محیط زیست دریا برگزار می‌شود.

نبوی افزود: نشست محیط زیست دریایی شامل محورهای روش‌های فن‌آوری نوین سازگار با محیط زیست در توسعه مناطق دریایی، ‌فرصت‌ها و تهدیدات زیست محیطی خلیج فارس و دریای عمان و دریای خزر، الزامات حوزه قوانین و مقررات ملی و کنوانسیون‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در حوزه محیط زیست دریایی، چالش‌های فراروی توسعه بنادر و مناطق ساحلی و دریایی ادارات و توسعه پایدار است.

وی ادامه داد: نشست ایمنی و امنیت دریانوردی شامل محورهای نقش نیروی انسانی در تأمین و ارتقاء ایمنی و امنیت بنادر و ناوگان دریایی، راهکارهای مقابله با چالش دزدی‌های دریایی، راهبردهای کشور برای ایمنی و امنیت بنادر و ناوگان دریایی، همکاری‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی در ارتقاء ایمنی و امنیت بنادر و ناوگان دریایی و ‌ارتباط رقابت‌پذیری با ایمنی و امنیت بنادر و ناوگان دریایی است.

نبوی به نشست سوم با موضوع رقابت‌پذیری در حوزه بنادر و حمل‌ونقل دریایی اشاره کرد و گفت: تأثیر رقابت‌پذیری زیرساخت‌ها و خدمات بندری و دریایی بر افزایش ترافیک کشتی و کالا، نقش و تأثیر بازاریابی و سرمایه‌گذاری در رقابت‌پذیر ساختن بنادر کشور، قوانین و مقررات حاکم بر بنادر و چالش‌های رقابت‌پذیر ساختن آنها، نقش عرضه‌کنندگان خدمات بندری بر افزایش رقابت‌پذیری خدمات حمل‌ونقل دریایی و نقش مدیریت استراتژیک بنادر در رقابت‌پذیری محورهای این نشست است.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: نشست چشم‌انداز بخش دریایی و بندری کشور باتوجه به الزامات «توسعه دریامحور» نیز شامل بخش‌های اشتغال نیروی انسانی، ضروریات، الزامات و چالش‌های فراروی اشتغال نیروی انسانی دریانورد، آموزش منابع انسانی، ضرورت تدوین سند ملی آموزش و پرورش نیروی انسانی ماهر و متخصص بندری و دریایی، قوانین و مقررات دریایی، ضروریات تفکیک وظایف ارگان‌های حاکمیتی و تأمین منابع است.

آخرین مهلت از ارسال خلاصه مقالات 15 بهمن ماه و اصل مقالات 15 اسفند ماه است.

گفتنی است، سازمان حفاظت محیط زیست برگزاری نوزدهمین همایش ارگان‌های دریایی را برعهده گرفته است.

ارسال نظر