رئیس هیأتمدیره گروه صنعتی کهرنگ، روند شکلگیری، محصولات کلیدی و مسیر صادرات این مجموعه از نخستین فندرهای ایرانی تا سازههای سنگین دریایی را تشریح کرد.
مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی در دومین نشست خبری خود، با تأکید بر بررسی صورتهای مالی صندوق، مهمترین چالش پیشروی این نهاد را کمبود منابع مالی دانست. به گفته او، اگر منابع قانونی طی سالهای گذشته بهطور کامل تخصیص مییافت، امروز بخشهایی چون کشتیسازی، تعمیرات و لنجسازی میتوانستند حمایت مؤثرتری دریافت کنند.
پورهنگ گفت: در نتیجهی عدم واگذاری پروژه در سنوات اخیر و عدم پرداخت مطالبات این شرکت از سوی کارفرمایان مختلف، شرکت با مشکلاتی در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان، مالیات و بیمه مواجه شده بود.
رئیس هیئتمدیره شرکت صنایع رنگ ساتر با تأکید بر خودکفایی صنعتی و توجه به استانداردهای بینالمللی گفت: هدف ما این است که صادرکننده فناوری باشیم، نه واردکننده رنگ. از همان ابتدا دغدغه اصلی ما حفظ سلامت نیروی انسانی و محیطزیست بوده و تلاش کردهایم پوششی تولید کنیم که هم مقاوم و هم مطابق استانداردهای جهانی باشد.
مدیرعامل مؤسسه ردهبندی ایرانیان در مراسم اعطای گواهینامه استاندارد به محصولات دریایی شرکت صنایع رنگ ساتر، دستیابی این مؤسسه به جایگاه ملی و بینالمللی را حاصل سالها تلاش دانست و موفقیت ساتر در رعایت معیارهای بینالمللی را گامی افتخارآفرین در مسیر توسعه فنی و اعتلای صنعت دریایی کشور عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران از صفر شدن زیان انباشته صدرا، رشد سودآوری، تحویل کشتیهای صادراتی، و برنامهریزی برای اجرای پروژههای ملی در نفت، گاز و فراساحل خبر داد.
بهمنظور تکمیل کادر تخصصی دریایی، جذب افسران عرشه و موتورخانه دارای مدارک شایستگی سفرهای نامحدود برای همکاری در کشتیهای اقیانوسپیما آغاز شده است.
بهمنظور تکمیل کادر تخصصی دریایی، جذب افسران برق (ETO) دارای مدرک سفرهای نامحدود برای همکاری در کشتیهای اقیانوسپیما آغاز شده است.
شرکت کشتیرانی دریای خزر در مجمع عمومی عادی سالیانه خود با اعلام افزایش ۱۱ درصدی عملکرد حمل بار خود در سال ۱۴۰۳، به ازاء هر سهم ۳۶۰ ریال به سهامداران خود پرداخت کرد.
اوضاع بحرانی شرکت مدیریت طرحهای صنعتی ایران IPMI با عدم پرداخت سهماهه پرسنل این شرکت، بحرانیتر شده و به نظر میرسد باید این شرکت را در آستانه نابودی کامل دانست.