مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران از صفر شدن زیان انباشته صدرا، رشد سودآوری، تحویل کشتیهای صادراتی، و برنامهریزی برای اجرای پروژههای ملی در نفت، گاز و فراساحل خبر داد.
بهمنظور تکمیل کادر تخصصی دریایی، جذب افسران عرشه و موتورخانه دارای مدارک شایستگی سفرهای نامحدود برای همکاری در کشتیهای اقیانوسپیما آغاز شده است.
بهمنظور تکمیل کادر تخصصی دریایی، جذب افسران برق (ETO) دارای مدرک سفرهای نامحدود برای همکاری در کشتیهای اقیانوسپیما آغاز شده است.
شرکت کشتیرانی دریای خزر در مجمع عمومی عادی سالیانه خود با اعلام افزایش ۱۱ درصدی عملکرد حمل بار خود در سال ۱۴۰۳، به ازاء هر سهم ۳۶۰ ریال به سهامداران خود پرداخت کرد.
اوضاع بحرانی شرکت مدیریت طرحهای صنعتی ایران IPMI با عدم پرداخت سهماهه پرسنل این شرکت، بحرانیتر شده و به نظر میرسد باید این شرکت را در آستانه نابودی کامل دانست.
مؤسسه ردهبندی ایرانیان با همکاری انجمن مهندسی دریایی ایران از متخصصان دریایی و برنامهنویسان مستعد دعوت به همکاری کرده است؛ فرصتی ویژه که امکان فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات مرتبط با صنعت دریایی را فراهم میکند.
با پایان دوره مدیریت محمد محمودی، صندوق توسعه صنایع دریایی با تغییرات مدیریتی وارد مرحله جدیدی شد و محمدحسین مقیسه بهعنوان مدیرعامل جدید این نهاد معرفی شد.
مدیرعامل هلدینگ تخصصی دریایی قرارگاه خاتمالانبیا با تأکید بر ضرورت گذار از شعار به عمل، گفت: صنایع مادر دریایی ظرفیتهای بزرگی برای اشتغالزایی پایدار دارند، اما تاکنون اقدام عملی مؤثری در این حوزه صورت نگرفته است. اجرای سیاستهای کلان و توسعه زیرساختها میتواند این صنعت را از مرحله وعدههای تکراری به مسیر رشد واقعی هدایت کند.
مدیرعامل شرکت مدیریت طرحهای صنعتی ایران (IPMI) با تأکید بر اهمیت بهینهسازی فناوریهای دریایی، گفت: حوزه صنایع نفتی دارای فناوریهای پیچیدهای است که باید متناسب با ظرفیتهای موجود کشور بهینهسازی شود. این روند نهتنها در تأمین نیازهای داخلی مؤثر خواهد بود، بلکه مسیر رشد آینده صنعت را نیز هموار میسازد.
رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور، با تأکید بر ضرورت تثبیت جایگاه صنایع دریایی ایران، خاطرنشان کرد که توانمندیهای داخلی باید اثبات شوند و چالشهای موجود با بهرهگیری از ظرفیتهای داخلی و دانش جهانی برطرف گردند تا کشور بتواند در این صنعت نقشآفرینی مؤثری داشته باشد.