کد خبر: ۱۰۹۵۳
تعداد بازدید: ۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۰

كاتاماران‌های اروندان؛ همچنان بلاتكلیف؟

با گذشت بیش از دو ماه از انعقاد قرارداد فروش و تكمیل دو فروند شناور كاتاماران بین كشتی‌سازی اروندان و متقاضی بخش خصوصی، اخبار متفاوتی درباره تأمین مالی این پروژه به گوش می‌رسد.

دراین‌باره، یك منبع آگاه به خبرنگار مارین نیوز گفت: قرارداد نهایی مربوط به این دو كشتی، هفته گذشته از سوی كمیته وجوه اداره‌شده سازمان بنادر و دریانوردی تأیید و متقاضی جهت دریافت تسهیلات به بانك صادرات معرفی شد.

این منبع، میزان تسهیلات مورد نیاز دو شناور را بیش از 20 میلیارد تومان عنوان كرد.

این در حالی است كه معاون اداری و مالی سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌وگو با خبرنگار مارین نیوز تصریح كرد: متقاضی تكمیل و خرید دو فروند كاتاماران اروندان هنوز به بانك معرفی نشده است.

محمدرضا امامی افزود: متقاضی این دو فروند كشتی اعلام كرده كه توان تكمیل و به‌كارگیری آنها را دارد؛ اما این موضوع، هنوز در مرحله بحث و بررسی صلاحیت كاری و فنی در اداره‌كل تأمین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.

وی ادامه داد: در بررسی‌ها باید مشخص شود كه آیا متقاضی توان تكمیل شناورها در یاردی دیگر را دارد و یا آنكه در اروندان ساخته خواهند شد. همچنین، با بررسی طرح وی، باید مشخص شود كه این شناورها در صورت تكمیل، ایمنی لازم برای به‌كارگیری در ناوگان مسافری را خواهند داشت یا خیر؟

امامی از تعیین زمان پایان بررسی‌ها خودداری كرد و گفت: این موضوع به مطالعات بخش فنی و مهندسی سازمان بنادر و دریانوردی و مشاور كمیته وجوه اداره‌شده بستگی دارد.

رییس كمیته وجوه اداره‌شده در پاسخ به این پرسش كه «با توجه به رقم بالای پیشنهادی اروندان برای تكمیل و فروش دو شناور آیا كمیته با پرداخت تسهیلات موافقت خواهد كرد؟»، گفت: ممكن است رقم مورد نیاز این پروژه بالا باشد؛ اما كمیته بر اساس وضعیت فعلی كاتاماران‌ها و ارزیابی هزینه‌های تكمیل آن، تصمیم خواهد گرفت.

وی درعین‌حال افزود: بانك هم باید در مورد رقم قرارداد موافقت داشته باشد و در واقع، طرف اصلی موضوع بانك خواهد بود.

ارسال نظر