کد خبر: ۱۲۹۳۴
تعداد بازدید: ۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰

خیز بندر فجیره برای توسعه بانکرینگ

با توجه به رشد روز افزون تقاضا برای سوخت کشتی‏ها در منطقه خاورمیانه و آسیا، بندر فجیره امارات در نظر دارد در بخش بانکرینگ (سوخت‏رسانی به کشتی‏ها) با دو بندر سنگاپور و روتردام، از بزرگترین مراکز بانکرینگ جهان، رقابت کند.

ثامر مسعود اعلام کرد: انتظار می‏رود ظرفیت ذخیره‏سازی در بندر فجیره امارات از رقم کنونی پنج میلیون و 800 هزار مترمکعب به هفت میلیون و 800 هزار مترمکعب تا سال 2014 برسد.
 
وی افزود: انتظار می‏رود تا پایان سال جاری میلادی ظرفیت ذخیره‏سازی نفت بندر فجیره امارات به 6 میلیون و 800 هزار  مترمکعب برسد و این افزایش ظرفیت به دنبال تکمیل پروژه‏های در حال اجرا به وسیله شرکت‏های آجین ماریتایم، گالف پتروکم و بخش دریایی شرکت ملی نفت امارات (اینوک) صورت می‏گیرد.
 
برخی از این شرکت‏ها برای نخستین بار است که در پروژه‏های ساخت تأسیسات ذخیره‏سازی نفت در بندر فجیره امارات شرکت می‏کنند.
 
مسعود تصریح کرد: موقعیت راهبردی و عرضه بدون وقفه خدمات دریایی، از ویژگی‏های مهم بندر فجیره امارات به شمار می‏رود.
 
صنعت بانکرینگ یکی از مهمترین بخش‏های خدمات دریایی در سراسر جهان به شمار می‏آید، این صنعت در منطقه خلیج فارس با توجه به رفت و آمد پرشمار انواع شناورها از جمله کشتی‏های تجاری و نفتکش‏ها دارای اهمیتی ویژه است.

ایران در حال حاضر، کمتر از 25 درصد این بازار را در اختیار دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اخیرا گفته بود: اکنون ظرفیت سوخت‌رسانی به کشتی‌ها در بنادر کشور حدود دو میلیون و 500 هزار تن در سال است که تنها 25 درصد از ظرفیت سوخت‌رسانی منطقه را شامل می‏شود.

ارسال نظر