یک شرکت آمریکایی، نوعی زیردریایی را طراحی کرده که بشقاب پرنده شناور دارد و می تواند هشت سرنشین را به عمق ۲۰۰ متری زیر سطح آب ببرد.
شاید تا پیش از این تصور می شد که تنها باکتری ها می توانند نیتروژن را دریافت کنند و آن را به شکلی تبدیل کنند که برای حیات روی زمین قابل استفاده باشد، اما اکنون مشخص شده که یک جلبک نیز قادر به انجام چنین کاری است، البته در طول بیش از سه میلیارد سال، تنها سه مورد مشابه این اتفاق افتاده است.
عربستان بر رشد اقتصاد دریایی به کمک فناوری های نوین، در افق ۲۰۳۰ تمرکز ویژه ای کرده است. مقامات این کشور برآورد کرده اند سرمایه گذاری در این بخش علاوه بر اینکه به توسعه اقتصادی پایدار کمک می کند، بازدهی پنج برابری برای عربستان به همراه دارد.
در دهه های اخیر چین با توسعه شرکت های دولتی در حوزه حمل و نقل و لجستیک دریایی توانسته نفوذ اقتصادی، سیاسی و نظامی خود در جهان را افزایش دهد. چین تنها شبکه جهانی حمل و نقل دریایی را اداره میکند که در صورت درگیری نظامی یا ایجاد بن بست در روابط با آمریکا، نسبت به تداوم آن اطمینان دارد.
سود و درآمد صنایع کشتی سازی چین در سال گذشته میلادی با تقویت رقابت پذیری جهانی، افزایش قابل توجهی داشته است.
گروهی از چند شرکت بزرگ در حوزه انرژی در یک پروژه مشترک، قصد دارند از انرژی جزر و مد آب دریا برای تأمین برق تجهیزات زیردریایی استفاده کنند.
لیونل مسی در مراسمی نام بزرگترین کشتی دنیا را معرفی کرد، به این دلیل که شرکت سازنده این کشتی اسپانسر اینترمیامی شده است.
کشتی متانول سوز شرکت ای پی مولر مِرسک به زودی از کره جنوبی به آب انداخته می شود تا به کاهش آلایندگی در یکی از آلاینده ترین صنایع جهان کمک کند.
احداث دیتاسنتر در اعماق دریا باعث مصرف انرژی کمتری در سامانه های سرمایشی و تهویه می شود. اکنون برای توضیحات بیشتر به پروژه شرکت مایکروسافت می پردازیم.
صنعت کشتی سازی چین در سال ۲۰۲۳ با رشد بسیار زیاد، مالکان کشتی در سراسر جهان را ترغیب کرد تا سفارش هایی را به چین ارائه دهند، بطوریکه زمان تحویل برخی از آنها سال ۲۰۲۸ تعیین شده است.