کد خبر: ۱۲۹۸۶
تعداد بازدید: ۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰

نرم‏افزار GCOMS در رتبه دوم آسیا

نرم‏افزار (GCOMS) متعلق به سازمان بنادر و دریانوردی که  از سال 1386 توسط شرکت رهیاب رایانه‏گستر در بنادر کشور عملیاتی شده، موفق به  اخذ رتبه دوم جایزه آسیای الکترونیکی در سال 2011 (2011 eASIA Award) شد.

به گزارش مارین نیوز، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت رهیاب رایانه‏گستر، از شرکت‏های وابسته به تایدواتر خاورمیانه، با حضور اکثریت سهامداران برگزار شد.

مدیرعامل شرکت رهیاب در این مراسم، به یکی از بزرگترین دستاوردهای این شرکت اشاره کرد و گفت: پس از سامانه مدیریت عملیات کانتینری بندر شهید رجایی TCTS، که یکی از افتخارات بزرگ ملی در زمینه مکانیزاسیون ترمینال‏های کانتینری محسوب می‏شود، سامانه مدیریت عملیات کالای متفرقه (GCOMS) متعلق به سازمان بنادر و دریانوردی که  از سال 1386 توسط شرکت رهیاب رایانه‏گستر در بنادر کشور عملیاتی شده، موفق به  اخذ رتبه دوم جایزه آسیای الکترونیکی در سال 2011 (2011 eASIA Award) شد و نام جمهوری اسلامی ایران  پس از کره جنوبی و بالاتر از هند در میان 8 کشور شرکت‏کننده در مسابقه مذکور ثبت شد.

به گفه کورش جلالی فراهانی، این سامانه در 11 بندر کشور شامل بنادر شهیدرجایی، شهید باهنر، امام، خرمشهر، آبادان، بوشهر، چابهار، لنگه، امیرآباد، نوشهر و انزلی عملیاتی شده و بعنوان بزرگترین و موفق‏ترین پروژه سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات شناخته شده است.

 جلالی تصریح کرد: شرکت رهیاب در سال 90 همانند سال قبل به رتبه یک (بالاترین رتبه در کشور) در رشته تولید و پشتیبانی نرم‏افزارهای سفارش مشتری نایل شد و در رشته های ارائه و پشتیبانی نرم افزار خارجی (SE) ، خدمات شبکه‏های اطلاع رسانی Providers و شبکه داده‏ها یک پله صعود کرد.

وی افزود: رتبه  شرکت‏های انفورماتیکی هر ساله به استناد آئین‏نامه رتبه‏بندی و احراز صلاحیت شرکت‏های انفورماتیکی کشور توسط  سازمان مدیریت و برنامه‏ریزی کشور (دبیرخانه شورایعالی انفورماتیک کشور)  تعیین می‏شود.

 مدیرعامل شرکت رهیاب در ادامه گفت: این شرکت در سال 90 موفق به کسب 130میلیارد ریال درآمد با رشد 113 درصدی نسبت به سال قبل و کسب سود خالص بیش از 17 میلیارد ریال با رشد 181 درصدی نسبت به دوره قبل شد.

وی با اشاره به اینکه «شرکت رهیاب رایانه گستر بعنوان اپراتور اول شرکت ارتباطات سیار و همکاری با سایر اپراتورهای تلفن همراه کشور با پیش شماره 1000 در خصوص ارائه خدمات ارزش افزوده پیامک است»، افزود: این شرکت در سال 90 موفق به ثبت بالاترین رکورد فروش و ارسال پیامک در ماه اسفند و متوسط فروش ماهانه پیامک طی سال جاری شد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سیاوش
|
Russian Federation
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۰
0
0
  مطلب جالبی بود، آقای جلالی همه دستاورد پرسنل زحمت کش سازمان بنادر که شب و روز روی این پروژه کار کرده اند و الان بی هیچ دلیلی از جامعه بندری طرد شده اند به اسم خودشان مصادره می کنند. در این جلسه جا داشت از آقایان مهندس بنی هاشمی ،مهندس شریفی ،مهندس کبرایی که بی هیچ توقعی روی این پروژه کار کردند یادی هم می شد که متاسفانه هرگز نشد! با تشکر
ارسال نظر