کد خبر: ۱۳۰۱۹
تعداد بازدید: ۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰

مذاکره برای خرید دو دکل دریایی از چین

مدیرعامل شرکت حفاری شمال از مذاکره با چینی‏ها برای خرید 10 دستگاه حفاری خشکی و 4 دستگاه حفاری دریایی خبر داد.

به گزارش مارین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‏رسانی شرکت ملی نفت، هدایت‏الله خادمی به سفر چند هفته پیش خود به چین اشاره کرد و گفت: براساس تاکید مقام عالی وزارت نفت و با توجه به ضرورتی که برای توسعه میدان‏های نفت و گاز کشور بویژه میادین مشترک وجود دارد، با سفر به چین برای خرید چند دستگاه حفاری خشکی و دریایی مذاکراتی انجام دادیم.

وی افزود: به منظور تجهیز ناوگان حفاری شمال در این سفر 9 دستگاه حفاری خشکی با قدرت 2000 اسب‏بخار و یک دستگاه دیگر با قدرت 3000 اسب‏بخار سفارش دادیم که قرار شد از این میان 7 دستگاه را تا هشت ماه آینده تحویل شود.

خادمی تصریح کرد: دستگاه‏های حفاری خشکی به دلیل مشابهت‏هایی که در مراحل ساخت و تجهیزات دارند، زودتر از دستگاه‏های دریایی آماده می‏شوند. از این رو، انتظار داریم تحویل این دستگاه‏ها در زمانی که تعهد شده، انجام شود.

مدیرعامل شرکت حفاری شمال یادآور شد: ارزش هر دستگاه حفاری دریایی 170 میلیون دلار و هر دستگاه حفاری خشکی 25 میلیون دلار اعلام کرد که به این ترتیب، برای ساخت یا وارد کردن چهار دستگاه حفاری دریایی به حدود 700 میلیون دلار و برای 10 دستگاه خشکی به 250 میلیون دلار سرمایه نیاز است.

وی با بیان اینکه «درتلاش هستیم با تامین منابع مالی، دو دکل حفاری دریایی را در سال جاری وارد کنیم»، گفت: تلاش می‏شود حداقل 3 دکل خشکی نیز تا پایان سال به ناوگان حفاری شرکت افزوده شود.

مدیرعامل شرکت حفاری شمال هدف این شرکت از وارد کردن این دستگاه‏ها را کمک برای افزایش تولید نفت و گاز یا نگهداشت سقف تولید اعلام کرد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خ
|
Russian Federation
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۶
0
0
  مگر امکان ساخت سکوهای حفاری در کشور وجود ندارد؟ مگر جک آپ ایران خزر و سکوی حفاری نیمه شناور ایران امیرکبیر که در اختیار شرکت حفاری شمال قرار دارد در ایران ساخته نشده اند؟ چه اصراری برای خرید از خارج وجود دارد؟
ارسال نظر