کد خبر: ۱۳۱۵۷
تعداد بازدید: ۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰

تأسیسات دریایی ربات نفتی و چندین شناور می‏خرد

قائم‏مقام شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی از خرید چندین شناور DP و ربات‏های نفتی زیردریایی از سوی این شرکت خبر داد.

امیرسعید نجفی در گفتگو با خبرگزاری مهر از توسعه فعالیت‏های زیرسطحی در صنایع فراساحلی نفت و گاز بعنوان یکی از برنامه‌های اولویت‏دار این مجموعه خبر داد و افزود: بر این اساس برای خرید تجهیزات، شناور و ماشین‌آلات زیر دریایی برنامه‏ریزی شده است.
 
این مقام مسئول با اشاره به ضرورت خرید چندین فروند شناور DP و ربات‌های نفتی برای توسعه فعالیت‏های فراساحلی در منطقه خلیج فارس، اظهار داشت: به‏زودی با خرید این ماشین آلات جدید زیردریایی صنایع فراساحل نفت و گاز ایران هم در این بخش از حضور خارجی‏ها خودکفا می‏شوند.
 
به گفته وی، علاوه بر شناورهای DP و ربات‏های نفتی زیردریایی، به‌‏زودی چندین شناور متخصص صنایع نفت و گاز به ناوگان دریایی تأسیسات دریایی افزوده می‌شود. از این رو، خرید دو فروند شناور زیرسطحی به منظور کیسه‌گذاری لوله‌های نفت و گاز در بستر دریا، یک فروند شناور لایروب و یک شناور ویژه تعمیرات سکوهای نفت و گاز هدفگذاری شده است.
 
وی همچنین با اعلام اینکه «به‏زودی تعدادی شناورر تندرو هم برای انتقال نفرات، کالا و تجهیزات هم خریداری خواهد شد»، یادآور شد: در حال حاضر شرکت تأسیسات دریایی از ظرفیت نصب سازه‌های نفت و گازی با وزن حدود 5000 تن در خلیج فارس را در اختیار دارد. همچنین ظرفیتی برای لوله‏گذاری روزانه 6 تا 7 کیلومتر توسط سه شناور ویژه لوله‏گذار به وجود آمده است.

ارسال نظر