کد خبر: ۱۳۱۶۵
تعداد بازدید: ۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰

عکس خبری/ تجمع فعالان سبز علیه سیاست‏های شیلاتی اروپا

گروه‌های حفاظت از محیط زیست بویژه فعالان سازمان صلح سبز خط مشی‌های اتحادیه اروپا در حوزه شیلات و ماهیگیری را به باد انتقاد گرفته و تأکید کردند که مقامات این اتحادیه باید برای نجات اقیانوس‌ها و جلوگیری از صید بی‏رویه آبزیان، اقدامات مؤثرتر و جدی‏تری انجام دهند.

به گزارش رویترز، فعالان صلح سبز و حامیان محیط زیست در حین برگزاری یک نشست مهم با حضور وزرا کشورهای مختلف این اتحادیه که با تأخیر برگزار شد، از عملکردهای مسؤولان در صنعت شیلات اروپا به شدت انتقاد کردند.

این نشست قرار بود فرصتی برای اصلاح سیاست‌های شیلات و صید آبزیان در منطقه اتحادیه اروپا باشد؛ اما به نظر می‌رسد که در نهایت به یک سازش و مصالحه ملایم تر و منفعت‏جویانه منتهی شده است.

فعالان خشمگین صلح سبز در حالیکه استخوان‌های بزرگ ماهی‌ در دست داشتند، پلاکاردهایی را حمل می‌کردند که روی آنها نوشته شده بود: «صید بی‏رویه را متوقف کنید».

مائوریس لوش، از فعالان صلح سبز، دراین‏باره گفت: فروش قایق‌های اتحادیه اروپا برای پهن کردن تورهای ماهیگیری و صید جانوران دریایی همچنان رو به افزایش است؛ در حالیکه این قاره نیازمند اهداف شفاف‏تری برای کاهش روند صید آبزیان است.

بنابراین گزارش، در حال حاضر صید ماهی در این منطقه دو تا سه برابر بیشتر از استانداردهای پایداری محیط زیستی است.

ارسال نظر