کد خبر: ۱۳۲۰۸
تعداد بازدید: ۱۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰

بیمه انگلیسی کشتی روسی را برگرداند!

مقام‌های انگلیسی اعلام كردند، یك كشتی روسی كه بنا به گزارش‌ها حامل هلی‌كوپترهای نظامی برای سوریه بوده، پس از آنكه یك شركت بیمه‏كننده انگلیسی بیمه كشتی را لغو كرد، بار دیگر به روسیه بازگشته است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت امور خارجه انگلیس اعلام كرد: كشتی روسی MV Alaed پس از گزارش‌های خبری درباره اینكه حاوی هلی‌كوپترهای نظامی است؛ مسیر خود را در آب‏های اروپا تغییر داده است.

پیشتر وزارت امور خارجه انگلیس تأیید كرده بود كه یك كشتی حاوی محموله‌ای از هلی‌كوپترهای نظامی تقویت شده روسی در حال حركت به سوی سوریه است.

ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس، به قانونگذاران انگلیسی در پارلمان این كشور گفت: ظاهرا این كشتی بار دیگر در حال بازگشت به روسیه است.

وزارت امور خارجه انگلیس عنوان داشت كه این كشتی ظاهرا قصد داشته از حركت در آب‌های منطقه‌ای انگلیس و اتحادیه اروپا اجتناب كند.

دیوید كامرون، نخست‏وزیر انگلیس، روز گذشته در نشست كشورهای گروه 20 در مكزیك گفت: این خبر خوبی است كه كشتی حامل هلی‌كوپترهای نظامی كه در روزهای اخیر در دریای شمال آن را رهگیری می‌كردیم، در حال دور شدن از سوریه است. اما ما همچنان به تلاش برای جلوگیری از انتقال سلاح به سوریه ادامه می‌دهیم.

این خبر پس از آن افشا شد كه شركت بیمه‏كننده انگلیسی اعلام كرد: پوشش بیمه صاحب این كشتی را پس از آنكه دریافته حاوی تسلیحات بود و قوانین این شركت را نقض كرده، لغو كرده است.

شبكه خبری BBC روز سه‌شنبه گزارش داد كه این كشتی در فاصله حدود 80 كیلومتری ساحل شمال غربی اسكاتلند قرار دارد.

وزارت امور خارجه انگلیس تأكید كرد كه این كشتی در حال حركت به سوی هلند بوده؛ اما به منظور اجتناب از حركت در آب‏های منطقه‌ای هلند به سوی شمال حركت كرده است.

مقام‌های روسیه در خصوص این كشتی و محتویات آن اظهارنظری نكردند. همچنین شركت صاحب این كشتی از اظهارنظر در خصوص آن سر باز زد.

ارسال نظر