کد خبر: ۱۷۱۰۰
تعداد بازدید: ۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

مذاکره برای رده‏بندی ایرانی ناوگان نفتکش

مدیرعامل مؤسسه رده‏بندی ایرانیان بر ضرورت تشکیل شرکت هلدینگ مدیریت کشتیرانی برای صادرات نفت و فرآورده‏های نفتی تأکید کرد و گفت: با ایجاد این شرکت از انجام فعالیت‏های صادراتی به صورت جزیره‏ای و پراکنده جلوگیری می‏شود.

حسن رضا صفری در گفت‏وگو با سایت رسمی وزارت نفت (شانا) افزود: ضروری است این شرکت با مشارکت بخش خصوصی و دولتی با هدف مدیریت بیشتر بخش خصوصی فعال در حوزه صادرات نفت و فرآورده‏ها تشکیل شود.

وی درباره روند صادرات نفت و فرآورده‏های نفتی با استفاده از ظرفیت نفتکش‏های بخش خصوصی گفت: هم اکنون از ظرفیت شرکت‏های فعال در این بخش به صورت پراکنده استفاده می‏شود که امیدواریم با ایجاد شرکت مدیریت کشتیرانی همه فعالیت‏ها به صورت هماهنگ و تجمیع شده انجام و از جزیره‏ای عمل کردن، جلوگیری شود.

صفری افزود: ادامه روند صادرات نفت و دیگر فرآورده‏های نفتی با استفاده از ناوگان بخش خصوصی به صورت پراکنده، موفقیت آمیز نخواهد بود.

رییس هیأت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران گفت: تفاهمنامه‏ای میان مؤسسه رده بندی ایرانیان و شرکت راهبران دریا (زیرمجموعه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی‏ایران) با هدف پوشش و هدایت همه شرکت‏های کشتیرانی در حال انعقاد است که امیدواریم شرکت ملی نفتکش نیز در این زمینه مشارکت لازم را انجام دهد.

صفری با اشاره به تأثیر تحریم‏ها بر صنعت کشتیرانی دریایی تصریح کرد: شرکت ملی نفتکش از خدمات مؤسسات رده‏بندی خارجی که هنوز در عضویت انجمن بین‌المللی موسسات رده‌بندی (آیاکس ) در نیامدند استفاده می‏کند؛ مؤسسه رده بندی ایرانیان هم‏اکنون در حال مذاکره با مدیران شرکت ملی نفتکش است تا کشتی‏های خود را بر اساس درجه‏بندی این مؤسسه در دریاها به حرکت درآورد.

وی با بیان اینکه «هم‏اکنون ٩٠ درصد ظرفیت ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ‏ایران زیر نظر مؤسسه رده‏بندی ایرانیان قرار دارد»، اظهار امیدواری کرد شرکت ملی نفتکش نیز کشتی‏های خود را تحت رده بندی این مؤسسه درآورد.

صفری با اشاره به تأثیر تحریم‏ها در بیمه نفتکش‏های ایرانی گفت: برای مقابله با این تحریم‌ها شرکت بیمه بین‌المللی تشکیل شد؛ ولی شرکت‏های بین المللی هم اکنون بیمه شرکت‏های ایرانی را قبول ندارند و امیدواریم با حل مسائل در سطح کلان، مشکل بیمه نفتکش‏ها نیز حل شود.

ارسال نظر