کد خبر: ۱۷۱۳۹
تعداد بازدید: ۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

ورود ششمین کشتی جنگی آمریکا به شرق دریای مدیترانه

مقام‌های دفاعی آمریکا اعلام کردند که ششمین کشتی جنگی این کشور هم‌ اکنون در شرق مدیترانه، جایی که پنج ناوشکن مجهز به موشک‌های کروز ایالات متحده در آن حضور دارند، در حال مستقر شدن است که این اقدام بخشی از حمله محدود و دقیق آمریکا علیه سوریه محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقام‌های آمریکایی تأکید کردند که کشتی جنگی آمریکایی سن آنتونیو، یک کشتی آبی- خاکی با چند صد تفنگدار دریایی آمریکا برای دلایل دیگری در منطقه است و قصد ندارد تا این تفنگداران را به عنوان بخشی از اقدام نظامی علیه سوریه نیروهای خود را در منطقه پیاده کند.

یکی از مقام‌های وزارت دفاع آمریکا گفت: مسیر این کشتی جنگی به دریای مدیترانه از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی شده بود اما مقام‌های آمریکایی فکر می‌کنند که نگه داشتن این کشتی جنگی در شرق مدیترانه و در نزدیکی ناوشکن‌ها در موقعیت کنونی لازم است.

یکی از مقام‌های آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت: این کشتی جنگی بعنوان یک عامل احتیاطی در منطقه نگه داشته می‌شود. این کشتی روز سه‌شنبه هفته گذشته از طریق کانال سوئز و دریای سرخ به مدیترانه رفته و روز جمعه با دریافت دستور جدید در شرق مدیترانه و در نزدیکی این ناوشکن‌ها باقی ماند.

این کشتی جنگی یکی از کشتی جنگی است که 2200 تفنگدار نیروی دریایی آمریکایی را که شش ماه است در منطقه و در اطراف شبه جزیره عرب مستقر شده‌اند، حمل می‌کند.

مقام‌های آمریکایی هشدار دادند که عملیات مذکور علیه سوریه اگر چه محدود است؛ اما باید دقیق و خلاف آنچه باشد که علیه لیبی در مارس 2011 صورت گرفت.

ارسال نظر