کد خبر: ۱۷۱۵۶
تعداد بازدید: ۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

انتقاد روسیه از آزمایش موشکی اسرائیل در دریای مدیترانه

معاون وزیر دفاع روسیه از آزمایش اخیر موشك توسط اسرائیل در دریای مدیترانه انتقاد كرد و گفت: دریای مدیترانه در شرایط كنونی محدوده مناسبی برای آزمایش‏های موشكی نیست.

به گزارش ایتارتاس، آناتولی آنتونف روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت كه سران اسراییل و امریكا باید در برنامه‏های نظامی‏در دریای مدیترانه از اقداماتی كه ممكن است بر امنیت منطقه تأثیر منفی گذارد، خودداری كنند و از خود خویشتنداری نشان دهند.

وی افزود: در دیدار با وابسته‏های نظامی‏آمریكا و اسراییل در مسكو بر غیرقابل قبول بودن اقداماتی كه بر امنیت منطقه تأثیر می‏گذارد، تاكید شد.

معاون وزیر دفاع روسیه گفت: در شرایط كنونی دریای مدیترانه محدوده مناسبی برای آزمایش موشك‏ها نیست.

وی یادآوری كرد: در دریای مدیترانه واحدهایی از نیروی دریایی آمریكا مستقر شده كه مجهز به موشك‏هایی هستند كه می‏تواند قلمرو  روسیه را هدف قرار دهد.

به گفته آنتونف، سیستم هشداردهی موشكی روسیه در منطقه آرماویر (درجنوب این كشور) روز سوم ماه سپتامبر پرتاب موشك‏هایی را در دریای مدیترانه ثبت كرد كه بالستیكی بودند و به سوی شرق حركت می‏كردند و تحت شرایطی در صورت ادامه مسیر موشك‏ها ممكن بود به مرزهای روسیه برسد.

روز سه شنبه دو موشك در دریای مدیترانه پرتاب شد و به دنبال آن یك مقام وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام كرد پرتاب این دو موشك بالستیكی در چارچوب آزمایشی توسط نیروهای این رژیم انجام گرفته است.

این مقام اسرائیلی به ریا نووستی گفت كه پرتاب‏های بالستیكی ثبت‏شده در دریای مدیترانه در واقع در چارچوب آزمایش اهداف برای سپرهای موشكی تل آویو انجام شده است.

وی افزود: پرتاب‏های مورد بحث آزمایش موشك‏های هدف یاكور بودند كه برای آزمایش سپرهای موشكی مورد استفاده قرار می‏گیرند.

ارسال نظر