کد خبر: ۱۷۱۶۸
تعداد بازدید: ۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

حکم آزادی اموال کشتیرانی ایرانی در اروپا

دیوان دادگستری اروپا (ECJ) حکم داد اتحادیه اروپایی باید دارایی‌های هفت بانک و شرکت ایرانی که پیش از این بلوکه کرده بود را آزاد کند.

براساس این گزارش، دادگاه عدالت اروپا (ECJ) اعلام کرد؛ شواهد کافی برای اینکه گفته می‌شود این شرکت‌ها و بانک‌ها در برنامه هسته‌ای ایران درگیر هستند، وجود ندارد.

پست بانک ایران، شرکت بیمه ایران و بانک صادرات ایران در میان این بانکها و شرکت‌ها هستند که دادگاه اروپایی به نفع آنها رای داده است.

براساس این گزارش، آمریکا و اروپا تحریم‌هایی را با هدف محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران علیه این کشور اعمال کردند. این درحالیست که ایران تأکید کرده است که فعالیت‌های هسته‌ای‌اش صلح آمیز است و نسبت به مسدود کردن دارایی‌ها و پول‌های بانک‌ها و شرکت‌های مختلف ایرانی به اروپا و آمریکا هشدار داده‌اند.

بر اساس این گزارش، ناظران می‌گویند که حکم این دادگاه اروپایی تلاش‏های غرب برای اعمال فشار علیه ایران را تضعیف می‏کند.

دیوان دادگستری اتحادیه اروپا طی بیانیه‌ای اعلام کرد؛ این حکم فورا اجرایی نمی‌شود و اتحادیه اروپا 2 ماه فرصت دارد که درخواست تجدیدنظر کند.

دیگر بانک‌ها و شرکت‌هایی که شامل این حکم دادگاه اروپایی می‌شوند عبارتند از؛ شرکت کشتیرانی گود لاک، بانک بین المللی پرشیا، شرکت ساخت و ساز فلات قاره ایرانیان و بانک رفاه کارگران.

براساس این بیانیه، این دادگاه اینگونه تشخیص داده است که توقیف اموال بانک ملی ایران و Europaeisch-Iranische Handelsbank موجه است.

ارسال نظر