کد خبر: ۱۷۱۸۴
تعداد بازدید: ۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

ترافیک بی‏سابقه ناوهای روسی از زمان فروپاشی شوروی

به دنبال جنگ روانی آمریکا برای حمله به سوریه و تلاش واشنگتن برای ایجاد ائتلافی جهت آغاز این حمله ناوگان روسیه برای اولین طی دهه‌های گذشته بزرگترین تجمع ناو‌های خود را در دریای مدیترانه صورت داده است.

به گزارش پایگاه خبری پانورامای خاورمیانه، در حال حاضر بیش از 10 ناو و تعدادی نامشخص زیردریایی‌ وابسته به ناوگان روسیه در آب‌های مدیترانه مستقر هستند و این حضور بسیار زیاد ناوها که پرچم‌های روسیه را به همراه دارند، از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق امری بی‌سابقه به شمار می‌آید.

تحلیلگران بر این باورند که نابسامانی اوضاع سوریه و احتمال بالای آغاز جنگ در این منطقه ایجاب می‌کند که روسیه برای مقابله با چالش‌ها پاسخ سریع و مناسبی بدهد و به همین دلیل، استقرار ناوهای روسی صرفا یک عرض اندام به شمار نمی‌آید.

تحلیلگران معتقدند که استقرار این تعداد ناو به چندین دلیل بوده است که از مهمترین این دلایل می‌توان به این مساله اشاره کرد که این ناوها به منزله یک کانال امن برای کمک‏رسانی‌های روسیه به سوریه به شمار می‌آیند.

خبرگزاری‌های روسیه به نقل از منابع نظامی گزارش داده‌اند که از این ناو‌ها برای ارسال سلاح استفاده می‌شود تا حادثه کشتی آلایید در تابستان سال 2012 تکرار نشود که با حمل هلیکوپترهای روسی به سمت سواحل سوریه در حرکت بود، اما متوقف شد.

دومین مأموریت این ناوها این است که در صورت لزوم اتباع روسی را از سوریه به صورت امن خارج کنند.

این در حالی است که ظرف روزهای آتی ناو مسکو که حامل موشک است، وارد دریای مدیترانه می‌شود.

ارسال نظر