کد خبر: ۱۷۲۱۰
تعداد بازدید: ۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

کار ساخت زیردریایی فاتح تمام شد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از اتمام مراحل ساخت زیردریایی فاتح توسط سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع خبر داد.

به گزارش مارین نیوز، سردار حسین دهقان شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی درخصوص وضعیت ساخت زیردریایی فاتح نیز گفت: کار ساخت این زیردریایی تمام شده و آماده به آب اندازی است و برای رونمایی آن نیز منتظر فرصت مناسب هستیم.

وی در ادامه این گفت‏وگو با تأکید برلزوم انعطاف، چابک‌سازی و سبک‌بال کردن صنایع دفاعی گفت: اینها باعث می‌شود تا توان مهندسی و طراحی ما به حد اعلا برسد و البته در این ارتقای توان، صنعت ملی نیز بخشی زیادی از نیازهای ما را تأمین می‌کند.

وی در خصوص همکاری با دانشگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی تولیدی و دانش‌بنیان گفت: ما شرکت‌های خصوصی را براساس توان و قابلیت‌ آنها و الزامات امنیتی خودمان درجه‌بندی‌ کرده‌ایم و تکلیف ما در قبال آنها و تکلیف آنها در قبال ما روشن است.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: امروز 1200 شرکت ملی با ما همکاری فناورانه می‌کنند که البته بخشی از این همکاری نیز در حوزه تولیدی و صنعتی است که باید توسعه یابد.

وی افزود: اگر ما به تکنولوژی برتر دفاعی دست یابیم، می‌توان از سرریز این تکنولوژی در خدمت جامعه نیز استفاده کرد تا نیازهای کشور را تأمین کنیم.

سردار دهقان ادامه داد: ما در زمینه‌‌هایی فعالیت می‌کنیم که هم تأمین‏کننده قابلیت دفاعی ما باشد و هم رافع گلوگاه‌های فناوری ملی.

وی افزود: بسیاری از تکنولوژی‌ها کاربرد دوگانه دارند که ما می‌توانیم در امور غیرنظامی نیز این تکنولوژی را توسعه دهیم علاوه بر اینکه می‌تواند در بخش دفاعی نیز نیازهای ما را برآورده کنند.

ارسال نظر