به گزارش مارین نیوزبه نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و بازرگانی استان اصفهان، مظفر محمدیان افزود: قرار گرفتن استان اصفهان در مرکز کشور و وجود مراکز بزرگ تولید صنعتی و کشاورزی جایگاه ویژهای برای حملونقل داخلی و بینالمللی دارد.
وی، مهمترین چالش پیشروی شرکتهای حمل و نقل را مشکلات بانکی در انتقال پول عنوان کرد و ادامه داد: کالا برای انتقال وجود دارد، اما نمیتوان بهای آن را دریافت کرد.
عضو کمیته حمل و نقل اتاق بازرگانی اصفهان با انتقاد از رویکرد شرکت کشتیرانی در افزایش قیمت حمل و نقل کالا ابراز داشت: کرایه حمل از بندر شانگهای تا جبل علی امارات متحده برای هر کانتینر 700 دلار است، اما شرکت کشتیرانی ایران کرایه حمل از بندر شانگهای تا بندرعباس را 2500 دلار دریافت میکند.
وی، اینگونه قیمتگذاری را نوعی اجحاف بر تجارت ایران عنوان کرد و اذعان داشت: به دلیل اینکه سایر خطوط کشیرانی به ایران باری را حمل نمیکنند، این شرکت اقدام به بالا بردن قیمتها کرده است.
عضو کمیته حمل و نقل اتاق بازرگانی اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود به موانع تشکیل شرکت حمل و نقل بینالمللی در استان اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: پس از رایزنیهای بسیار از سوی چندین شرکت حمل و نقل، مکانی در حومه شهرستان نطنز انتخاب و به تأیید استانداری رسید، اما سازمان مسکن و راه سازی استان با وجود مجوز سازمان جهاد کشاورزی اقدام به صدور مجوز نکرده است.
وی اضافه کرد: شورای سرمایهگذاری استان مجوز تشکیل این ترمینال شرکتهای حمل و نقل بینالمللی را صادر کرده است، اما یک سازمان مجوز لازم را صادر نمیکند.