کد خبر: ۱۷۲۲۱
تعداد بازدید: ۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

فراخوان به سازندگان داخلی دکل دریایی/ گفتگو با هدایت‏الله خادمی

مدیرعامل شرکت حفاری شمال از تشکیل کمیته فنی در حفاری شمال برای خرید دکل‏های حفاری ساخت ایرانخبر داد و اعلام کرد: آماده‏ایم هر تعداد دکل را که واقعا ساخت ایران باشد، خریداری کنیم.

هدایت‏الله خادمی در گفت‏وگو با خبرنگار مارین نیوز اظهار داشت: با توجه به سیاست‏های راهبردی کشور برای شتاب یافتن بهره‏برداری از میادین مشترک نفت و گاز و به دلیل اینکه عملیات حفاری مقدمه بهره‏برداری از مخازن است؛ کمیته‏ای متشکل از متخصصان فنی برای احراز صلاحیت فنی و مهندسی سازندگان ایرانی دکل‏های حفاری و عقد قراردادهای خرید دکل از این سازندگان در شرکت حفاری شمال تشکیل شده است.

وی افزود: در راستای سیاست‏های ملی برای ایجاد نشاط و پویایی در عرصه تولید صنعتی و حرکت به سوی اقتصاد تولیدگرا و نیز نظر به راهبردهای استراتژیک ترسیم‏شده برای افزایش فعالیت در میادین مشترک نفت و گاز، شرکت حفاری شمال بعنوان بزرگترین شرکت غیردولتی دارنده دکل‏های حفاری دریایی در کشور، اقدام به تشکیل کمیته عالی صلاحیت‏سنجی و بررسی توانمندی سازندگان احتمالی دکل‏های حفاری کرده و مقرر شده این کمیته با بررسی فنی و مهندسی تجهیزات و  صحت‏سنجی توانمندی سازندگان، مقدمات خرید دکل از آنها را در صورت احراز توان ساخت داخل فراهم کند.

خادمی با اشاره به اینکه «این کمیته کار خود را طی روزهای گذشته آغاز کرده است»، تصریح کرد: این کمیته در گام نخست قصد دارد با انتشار فراخوانی از تمامی سازندگان ایرانی دکل‏های حفاری دعوت کند تا رزومه عملکرد و مستندات حاکی از توان ساخت خود را تا 15 مهرماه به دفتر مرکزی شرکت حفاری شمال ارسال دارند.

خادمی گفت: شرکت حفاری شمال طی سال‏های اخیر همواره دغدغه پایان دادن به عدم‏النفع تأخیر در بهره‏برداری از میادین مشترک را بعنوان یک ضرورت حیاتی در صنعت نفت و اقتصاد ملی کشور مطرح کرده و همچنان تأکید داریم که تسریع در بهره‏برداری از میادین مشترک نباید تحت تأثیر جوسازی‏ها و احساسات قرار گیرد.

خادمی افزود: امیدواریم در صورتی که مجموعه ای در کشور توان واقعی ساخت دکل‏های حفاری را داشته باشد در این فراخوان حضور یافته و با کمیته عالی صلاحیت‏سنجی فنی و مهندسی همکاری لازم را به عمل آورد و حفاری شمال آمادگی دارد هر تعداد دکل ساخت ایران را خریداری کند.

مدیرعامل حفاری شمال یادآور شد: در کمیته عالی صلاحیت‏سنجی تعدادی از متخصصان صنعت حفاری حضور دارند و در صورت احراز ایرانی بودن دکل‏های حفاری و فقدان قطعات و تجهیزات وارداتی در دکل، بلافاصله مقدمات خرید آن از سوی حفاری شمال در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
متخصص
|
Russian Federation
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
0
0
  آقای خادمی بگو نمیخرم چرا می پیچونی فقدان قطعات وتجهیزات وارداتی یعنی سفارش به چین که اونم ازقطعات دیگر کشورها دکل می سازه همه میدونن خرید چند برابر قیمت از چین چقدر پورسانت داره - نوش جان - اگه تو دکل داخلی خریدی یکی هم من اشانتیون میدم
حسن کچل
|
Russian Federation
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
0
0
  دمت گرم عمو خادم ، مشکل سازنده ها مهندسی و خریده ، شما هم که پولتون تو چینه و می ترسین دکل دیر ساخته بشه ، خوب مهندسی و خرید رو بدین دوستان چینی پکیج کنن بفرستن ایران ، سازنده ها هم واستون می سازن به چینی ها هم بگین این جنسا رو تو ایران داریم شما زحمت نکشین بیارین اینطوری هم پولتون آزاد می شه هم صنعت کشور بیکار نمی مونن هم دکلا زود ساخته می شن. من راضی ... تو راضی... ........... ناراضی!
یه جک آپ کار
|
Russian Federation
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
0
0
  ببخشید این جمله شرطی یعنی چی؟ "...در صورت احراز ایرانی بودن دکل‏های حفاری و فقدان قطعات و تجهیزات وارداتی در دکل..." آخه آقای خادمی عزیز شما که خودت بهتر میدونید الان توی ساخت متریال بالک دریایی برای پروژه های فراساحل و دریایی موندیم و حالا شما میفرمایید تجهیزات ساخت داخل. اونم برای پروژه ای مثل جک آپ که اغلب تجهیرات اون ساخت یه سری شرکتهای خاص هستند تا بتونند رضایت کارفرمایان نفتی رو جلب کنند. 100 سال از کشف نفت تو ایران میگذره، خداوکیلی چند درصد تو زمینه ساخت و تهیه تجهیزات اصلی خودکفا شده ایم؟! (البته خودکفایی به معنای واقعی کلمه نه به کمک برادران چینی و .. و دلالان بازار سیاه!) یه خورده واقع بین باشیم.
ارسال نظر