کد خبر: ۱۷۲۷۸
تعداد بازدید: ۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

توضیحات تأسیسات دریایی درباره ساخت جک‏آپ

روابط عمومی شركت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران درباره یک خبر منتشرشده در مارین نیوز درباره ساخت دکل‏های حفاری دریایی توضیحاتی ارسال کرد.

به گزارش مارین نیوز، روابط عمومی شركت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران پس از هماهنگی با مسؤولین ذیربط در پاسخ به خبر درج شده با عنوان «مذاکرات بی‏حاصل تأسیسات دریایی و حفاری شمال برای ساخت جک‏آپ» اعلام کرد: ساخت دكل حفاری در داخل كشور از اهداف و برنامه‏های فعالان و دست‏اندركاران صنعت حفاری است كه باید با همدلی، همكاری و همت جدی همه ذینفعان و مسؤولین ذیربط دولتی یا متقاضیان بخش خصوصی زمینه‏های ساخت آن فراهم تا در نهایت به بومی‏سازی و انتقال تكنولوژی ساخت دكل به داخل كشور منجر شود.

روابط عمومی تأسیسات دریایی در ادامه تصریح كرد: سال گذشته معاونت مهندسی شركت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران با همكاری یك شركت مشاور داخلی  به نام (PCK)  Plan Construction Kishطی قراردادی اقدام به طراحی برای ساخت دكل حفاری از نوع جك آپ 300فوت از طریق شركت خارجی Phonix  نمود كه نهایتا موفق به اخذ تأییدیه از مؤسسه رده‏بندی GL آلمان گردید.

معاونت مهندسی شركت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران با بیان اینكه «قرارداد شركت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران با شركت PCK خاتمه یافته است وكلیه مدارك تحویل IOEC شده»، خاطرنشان كرد: از آنجایی كه حق استفاده از طراحی فوق جهت ساخت دكل حفاری ازنوع جك آپ به شركت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران تعلق دارد، تاكنون هیچگونه حقی مبنی بر استفاده از لیسانس مذكور به شركت دیگری داده نشده است. چنانچه هرشركتی قصد استفاده از این لیسانس را داشته باشد و یا مصاحبه‏ای در خصوص برنامه‏های شركت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران برای ساخت دكل حفاری نوع جك آپ بدون هماهنگی با این شركت طرح نماید، قابل پیگیرد قانونی خواهد بود.

روابط عمومی شركت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران در پایان تأکید کرده: مصاحبه انجام شده با خبرنگار مارین نیوز با عنوان «مذاکرات بی‏حاصل تأسیسات دریایی و حفاری شمال برای ساخت دكل حفازی از نوع جک‏آپ» هیچ ارتباطی با این شركت ندارد.

ارسال نظر