کد خبر: ۱۷۲۷۹
تعداد بازدید: ۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

نصب ژنراتور گازسوز در سکوی نفتی رشادت

یک دستگاه ژنراتور گازسوز 2 مگاواتی در آب‏های خلیج فارس نصب شد. این دستگاه با هدف شتاب‏بخشی به آغاز تولید زودهنگام در سکوی نفتی رشادت نصب شده است.

به گزارش مارین نیوز، رئیس منطقه عملیاتی لاوان در شرکت نفت فلات قاره ایران از بهره‏برداری طرح تولید زوهنگام میدان رشادت بعنوان بزرگترین طرح افزایش ظرفیت تولید در خلیج فارس خبر داد و گفت: تولید زودهنگام از میدان رشادت بوسیله پنج حلقه چاه تولیدی و یک سکوی W4 انجام می‏شود و با بهره‏برداری از این طرح، ظرفیت تولید نفت میدان رشادت به 20 هزار بشکه در روز افزایش می‏یابد.

عباس رجب‏خانی افزود: همزمان با برنامه‏ریزی برای افزایش تولید زودهنگام از طرح توسعه میدان رشادت، این مولد گازسوز به سکوی رشادت منتقل و در این سکو مستقر شد.

وی اضافه کرد: در طرح توسعه میدان رشادت حفاری 28 حلقه چاه تولیدی و تزریقی و جایگزینی ژنراتورهای گازسوز به جای گازوییل سوز پیش‌بینی شده است.

رجب خانی هدف از اجرای این طرح را افزایش تولید نفت در میدان رشادت تا 75 هزار بشکه در روز و بازسازی و نوسازی تأسیسات این میدان اعلام کرد.

میدان نفتی رشادت در 108 کیلومتری جنوب غربی جزیره لاوان واقع است. این میدان 14 حلقه چاه دارد و نفت تولیدی آن به وسیله خط لوله 18 اینچی به همراه نفت میدان رسالت برای ذخیره‏سازی به جزیره لاوان فرستاده می‏شود.

ارسال نظر