کد خبر: ۱۷۲۸۱
تعداد بازدید: ۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

درخواست اقتصادی روحانی از سپاه

رییس‏جمهور از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ‏دعوت کرد برای تحقق حماسه اقتصادی و مقابله با تحریم‏ها و توطئه های غرب علاوه بر مشارکت در طرح‏های بزرگ ملی با مفاسد اقتصادی و قاچاق کالا بعنوان مانعی بزرگ بر سر راه تولید مبارزه کند.

به گزارش مارین نیوز، دکتر حسن روحانی در بیستمین مجمع سراسری فرماندهان و مسؤولان سپاه پاسداران تحریم را بهانه‏ای برای فشار بر زندگی و معیشت مردم دانست و گفت: وقتی تحریم شامل فروش نفت و فشارهای بانکی می‏شود، معیشت و زندگی مردم را تحت‏الشعاع قرار می‏دهد.

وی افزود: اینکه برای وارد کردن یک کشتی گندم در پرداخت پول و بیمه کشتی مشکلاتی ایجاد می‏کنند؛ آیا این هم سلاح کشتار جمعی است؟ پس دشمن معیشت مردم را هدف قرار داده است.

رییس جمهور با بیان اینکه «دشمن با اعمال فشار اقتصادی به دنبال فشار سیاسی و تسلیم کردن مردم است»، گفت: اولین پاسخ روشن را مردم با حضور خود در انتخابات دادند و باید در برابر فهم و هوشمندی مردم ایران تعظیم کرد.

وی افزود: به‏رغم تبلیغاتی که شده بود دشمن و حتی خیلی از دوستان هم این همه شکوه را در انتخابات پیش‏بینی نمی‏کردند.

رئیس جمهور اضافه کرد: یک انتخابات سراسری بدون دعوا و اعتراض برگزار شد؛ بطوری که حتی یک اعتراض هم  به دست شورای نگهبان نرسید.

روحانی با اشاره به نامگذاری امسال به نام «حماسه سیاسی و اقتصادی» گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ‏بعنوان یک مکمل و پشتیبان وارد عمل شود.

رییس جمهور تأکید کرد: من شایعاتی را که درباره سپاه مطرح می‏کنند مبنی بر اینکه می‏خواهد رقیب مردم و بخش خصوصی باشد؛ قبول ندارم.

وی افزود: سپاه پاسداران امروز باید طرحهای بسیار مهمی ‏را که بخش خصوصی قادر نیست اجرا کند با توان نیروی انسانی، تجهیزات و برنامه‏ریزی ای که دارد اجرا کند.

آقای روحانی گفت: کشوری که باید دو و نیم میلیون بشکه نفت بفروشد اکنون کمتر از یک میلیون بشکه می‏فروشد و امسال سالی است که باید هفت و نیم میلیون تن گندم وارد کنیم.

وی افزود: سپاه پاسداران باید آستین‏ها را بالا بزند و بخشی از بار را از روی دوش دولت بردارد.

رییس جمهور با دعوت از سپاه ‏برای مبارزه با فساد و قاچاق کالا گفت: قاچاق کالا ارز ما را می‏خورد، برنامه‏های اقتصادی ما را به هم ریخته و مانع از تجارت خارجی منسجم ما شده است.

وی تصریح کرد: تا قاچاق وجود دارد؛ تولید پا نمی‏گیرد و از همه طرف دچار مشکل می‏شویم.

ارسال نظر