کد خبر: ۱۷۳۲۱
تعداد بازدید: ۳۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

مأموریت دشوار کلمبیا در بخش فراساحل

کلمبیا به عنوان سومین تولیدکننده بزرگ نفت آمریکای جنوبی فعالیت‌های اکتشاف نفت خود را در میادین فراساحلی افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تولید نفت کلمبیا از مرز یک میلیون بشکه در روز گذشته اما هنوز ونزوئلا و برزیل از این حیث از کلمبیا جلوتر هستند.

کارشناسان نفتی در کلمبیا می‌گویند: این کشور باید به فناوری‌های جدید و توسعه فراساحلی روی بیاورد.

جرمن آرک، رئیس سازمان ملی هیدروکربن در کلمبیا، که سال گذشته پنج میلیارد و 500 میلیون دلار در این بخش سرمایه‌گذاری کرده؛ گفت: ما باید به منظور حفظ ذخایر در بلندمدت فعالیت‏های اکتشافی را در همه بخش‌ها افزایش دهیم.

وی افزود: اگرچه منابع جدیدی کشف شده اما گام بلند رو به جلویی برنداشته‌ایم. به هر حال، تا زمانی که به اکتشاف ادامه دهیم؛ احتمال یافتن ذخایر جدید افزایش می‏یابد.

آرک گفت: توسعه اکتشاف نفت فراساحلی چالش بزرگ کلمبیا در چند سال آینده است و حفاری برای توسعه میادین فراساحلی اهمیت زیادی دارد.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه رقابت با مناطق توسعه یافته‌ای چون خلیج مکزیک را مدنظر داریم؛ بدون این کار مراحل بعدی غیرممکن خواهد بود.

صنعت نفت کلمبیا که 25 درصد درآمد دولت را تشکیل می‌دهد، طی قرن گذشته به شدت توسعه یافته و همچنان روند رو به رشدی دارد و در حال حاضر موتور اقتصاد این کشور به شمار می‌رود.

اما با این حال، میزان ذخایر کلمبیا تا پایان سال 2012 میلادی فقط دو میلیارد و 377 میلیون بشکه بوده است.

رونالد پانتین، مدیر بزرگترین شرکت نفتی خصوصی در کلمبیا، گفت: رابطه میان تولید و ذخایر نفت باید موجب نگرانی شود؛ به خصوص که این میزان در 12 سال گذشته یکسان بوده است و ما باید ذخایر جدیدی کشف کنیم.

پانتین افزود: مطالعات بین‌المللی نشان می‌دهد در سال‏های آتی 10 تا 20 میلیارد بشکه نفت در کلمبیا کشف خواهد شد، اما آینده صنعت نفت این کشور به مناطقی چون آمازون بستگی دارد که اکتشاف در آنها بسیار دشوار است.

ارسال نظر