به گزارش مارین نیوز، معاون مدیر عملیات حفاری دریا شرکت ملی حفاری ایران دراینباره گفت: تعمیرات دوره ای دستگاه حفاری دریایی شهید مدرس در مدت حدود ١٠ ماه انجام و بخشهایی از دکل از جمله جکینگ بازسازی شد.
سیامک افشاری افزود: دستگاه حفاری شهید مدرس نخستین دستگاه حفاری این شرکت است که از سال ١٣٦١ با فعالیت این دستگاه، بخش حفاری دریایی این شرکت فعالیت خود را آغاز کرد.
افشاری گفت: با استفاده از این دستگاه تاکنون بیش از ١٢٠ حلقه چاه نفت و گاز دریایی حفاری شده است و از این نظر در میان دستگاههای فعال در منطقه در جایگاه نخست قرار دارد.
معاون مدیر عملیات حفاری دریا شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: با توجه به شرایط شرجی، رطوبت بالا و نمک آب، دستگاههای حفاری در دریا نسبت به دستگاههای خشکی استهلاک بیشتری دارند و برای جلوگیری از آسیب رسیدن به سازه اصلی، تعمیرات دورهای آنها در فواصل زمانی کوتاهتر انجام میشود.
وی افزود: با توجه به توانمندیهای پیمانکاران داخلی در بخش تعمیرات اساسی دکلهای حفاری دریایی، پیش از این نیز تعمیرات دستگاههای حفاری شهید رجایی و مورب در داخل کشور انجام شده بود.
افشاری گفت: این شرکت هم اکنون با به کارگیری سه دستگاه حفاری ملکی و سه دستگاه استیجاری، بخش عمده حفاری در میدانهای نفتی و گازی در آبهای خلیج فارس در استانهای هرمزگان و بوشهر را بر عهده دارد.
معاون مدیر عملیات حفاری دریا شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: با پایان تعمیرات دورهای دستگاه حفاری دریایی شهید مدرس، این دستگاه به میدان نفتی ابوذر انتقال و پس از استقرار کامل تا چند روز آینده در این موقعیت عملیاتی خواهد شد.
وی درباره جا به جایی دستگاه حفاری دریایی شهید رجایی گفت: این دستگاه نیز پس از تکمیل چند حلقه چاه در فاز ١٢ پارس جنوبی هم اکنون حفاری یک حلقه چاه اکتشافی برای مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران را در آبهای خلیج فارس آغاز کرده است.
افشاری درباره عملکرد مدیریت حفاری دریا در سال گذشته گفت: در سال ٩٢ در مجموع ٣٤ حلقه چاه دریایی حفاری و تکمیل شد که از این تعداد ١٣ حلقه توسعهای و ٢١ حلقه تعمیری بوده است.