کد خبر: ۱۸۷۶۶
تعداد بازدید: ۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

هلی دک‏های نفت فلات قاره ایمن تر می‏شود

‌مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: با توجه به وقوع درصد بالایی از سوانح در محل هلی پورتها و هلی دکها (باند هلی کوپتر روی سازه)، ایمن سازی بیشتر این محل‏ها در دستور کار قرار دارد.

به گزارش مارین نیوز، سعید حافظی در نخستین همایش استاندارد و ایمنی هلی ‌پورت‌ها و هلی ‌دک‌های وزارت نفت که به میزبانی شرکت نفت فلات قاره ایران برگزار شد، افزود: ‌با توجه به اینکه مسؤولیت حفظ جان همکاران در رفت و برگشت از مناطق عملیاتی برعهده ماست، در زمینه حفظ ایمنی و رعایت استانداردهای مربوطه رسالت دوچندانی داریم.

سعید حافظی با بیان اینکه «ممیزی و استانداردسازی هلی ‌پورت‌‌ها و هلی ‌دک‌ها (محل فرود هلی کوپتر روی بام سازه ها) از اهداف برگزاری این همایش است»،‌ گفت:‌ با توجه به تعامل و همکاری خوبی که با سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌ های کشور وجود دارد، خوشبختانه گام‌های ارزشمندی در این زمینه برداشته شده است.

وی گفت: ‌وظیفه این شرکت تولید نفت و گاز و درآمدزایی برای کشور است و با توجه به اینکه این شرکت بیشترین سکوها و پروازهای هلی‌کوپتری را برای جابجایی همکاران دارد، ایمنی و استانداردسازی هلی ‌پورت‌‌ها و هلی ‌دک‌ها برای جلوگیری از حوادث احتمالی بسیار ضروری است.

حافظی افزود:‌ امیدوارم با برگزاری این همایش بتوانیم ایمنی بیشتری برای حفظ جان همکاران و هموطنان خود به دست آوریم و برای نیل به این هدف، شرکت نفت فلات قاره ایران آمادگی خود را برای همکاری با سازمان‌های مربوطه اعلام می‏‌کند.

وی افزود: سرویس دادن شبانه‌روزی به سکوها و مناطق عملیاتی توسط هلی کوپتر، کار بسیار دشواری است، البته نقص‌هایی هم در این زمینه وجود دارد که امیدوارم با تلاش و همت بیشتر و برگزاری چنین همایش‌هایی، همچنین تعامل هر چه بیشتر با سازمان هواپیمایی کشوری بتوانیم ضمن برطرف کردن این نواقص، ایمنی بیشتری را برای همکاران خود به ارمغان بیاوریم.

ارسال نظر