کد خبر: ۱۸۷۷۱
تعداد بازدید: ۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

افزایش نرخ خدمات‌رسانی به شناورها و نفتکش‌ها

قیمت‌های جدید ارائه خدمات تخصصی شرکت پایانه‌های نفتی ایران به شناورها، کشتی‌ها و نفتکش‌ها تصویب شد که از ابتدای اردیبهشت ‌ماه لازم‌الاجراست.

به گزارش مارین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، بر اساس اعلام معاونت بررسی، امکان سنجی اقتصادی و مالی طرح‏های برنامه ریزی تلفیقی، مصوبه جدید شرکت نفت در خصوص ارائه خدمات تخصیی به شناورها، کشتی‏ها و نفتکش‏ها، خدمات راهنمایی، پهلودهی، طناب گیری، تأمین یدک کش‏ها و قایق‏های موتوری را شامل می‏شود.

این خدمات تخصصی از سوی شرکت پایانه‏های نفتی ایران در بنادر و پایانه‏های خارگ، ماهشهر، عسلویه و اسکله‏های اختصاصی پتروشیمی به نفتکش‏های داخلی و خارجی ارائه می‏شود.

نرخ‏های جدید نسبت به نرخ‏های مصوب سال 1387 از 2٠ تا 3٠ درصد افزایش برخودار هستند. این در حالی است که هزینه‏های مربوط به خدمات نیروی انسانی، تجهیزات، ماشین‏آلات و سوخت در پنج سال اخیر بیش از دو برابر افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، حدود 5٠ درصد هزینه‏های جاری شرکت پایانه‏های نفتی ایران از محل درآمدها و عواید ناشی از ارائه خدمات به نفتکش‌های ایرانی و بین‏المللی تأمین و مابقی توسط شرکت ملی نفت ایران پوشش داده می‌شود.

ارسال نظر