کد خبر: ۱۸۷۸۷
تعداد بازدید: ۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

کنسرسیوم جدید برای ساخت دکل‏های دریایی

نایب رییس هیأت مدیره صنایع فراساحل (صف) از تشکیل کنسرسیوم مشترک این شرکت با مجموعه‏های نفت و گاز و سرمایه‏گذاری استان فارس خبر داد.

احمد خراسانی‏زاده در گفت‏وگو با خبرنگار مارین نیوز اعلام کرد: این کنسرسیوم طی چند روز آینده تحت نام «کنسرسیوم توسعه صنایع نفت، گاز و انرژی پارس» ثبت خواهد شد.

وی یکی از اهداف اصلی شرکت صنایع فراساحل (صف) از حضور در این کنسرسیوم را اجرای پروژه‏های ساخت دکل‏ها و سازه‏های دریایی ذکر کرد و گفت: استان فارس با حضور مجموعه‏هایی چون شرکت ساختمان و نصب پتروشیمی (PIDEC) و صنایع سنگین و الکترونیک از پتانسیل بسیار خوبی در این زمینه برخوردار است.

خراسانی‏زاده افزود: با توجه به تصویب طرح اتصال استان فارس به دریا، استانداران قبلی و فعلی این استان علاقه زیادی برای فعالیت در حوزه نفت و گاز و پروژه‏های دریایی دارند و به همین جهت نیز، ما در جلسه‏ای که سال گذشته در اتاق بازرگانی شیراز داشتیم؛ بحث ایجاد کنسرسیوم ساخت دکل‏های دریایی را مطرح کردیم که با استقبال مواجه شد.

وی با بیان اینکه «استاندار جید فارس اخیرا در مکاتباتی با وزیر نفت بحث ایجاد کنسرسیوم و ساخت دکل‏های دریایی را پیگیری کرده است»، گفت: وی در این مکاتبات، خواستار تأمین منابع لازم و ابلاغ مصوبه دولت در جهت ساخت دکل‏های دریایی در داخل شده است.

نایب رییس هیأت مدیره صنایع فراساحل (صف) با بیان اینکه «در سال 85 قراردادهایی از سوی وزارت نفت برای ساخت دکل‏های دریایی با صف، صدرا و تأسیسات دریایی منعقد شد»، گفت: به جز صف که با ثبت طراحی پایه، خرید تجهیزات و آغاز مراحل ساخت پیشرفت قابل توجهی در این پروژه داشته؛ شرکت‏های دیگر کاری انجام نداده‏اند.

وی افزود: متأسفانه بیش از 5 سال است که به دلیل عدم تأمین منابع مالی از سوی کارفرما (شرکت نفت و گاز پارس) ساخت دو دکل دریایی توسط صف ناتمام مانده؛ این در حالی است که مجموعه‏هایی چون بانک پاسارگاد و شرکت‏های دانا انرژی و حفاری شمال در این سال‏ها نسبت به واردات دکل دریایی اقدام کرده‏اند.

خراسانی‏زاده تصریح کرد: ادامه روند خرید از خارج دکل‏های دریایی آن هم در شرایطی که توان و سابقه ساخت این سازه‏ها در کشور وجود دارد، ناشی از فرهنگ مبتنی بر واردات است که متأسفانه در کشور ما وجود دارد.

ارسال نظر