کد خبر: ۱۸۸۰۶
تعداد بازدید: ۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

دومین دکل دریایی به فاز 14 می‏آید

حفاری چاه‏های فاز ١٤ طرح توسعه میدان گازی پارس با ٣٨,٥٦ درصد پیشرفت در دست اجراست.

به گزارش مارین نیوز، مدیر پروژه حفاری فاز ١٤ طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی با اعلام این خبر گفت: حفاری ٢٢ حلقه چاه از ٤٤ حلقه چاه‏های پیش‏بینی شده در این فاز شامل دو حلقه چاه ارزیابی و ٢٠ حلقه چاه توسعه‏ای به عهده شرکت ملی حفاری ایران است.

حمید رضا شفیعی مکوند با اشاره به اینکه نعملیات حفاری چاه‏های ارزیابی پیش از این به پایان رسیده بود»، افزود: هم اکنون حفاری چاه‏های توسعه‏ای در حال انجام است.

وی در ادامه اعلام کرد: حفاری فاز ١٤ با به کارگیری یک دستگاه حفاری دریایی به صورت دسته ای انجام شده و برای شتاب بخشی در اجرای عملیات دومین دستگاه حفاری دریایی نیز در حال انتقال به این موقعیت است.

مدیر پروژه حفاری فاز ١٤ طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: همچنین در حال مذاکره با شرکت نفت و گاز پارس برای اختصاص یک دستگاه حفاری دیگر به این پروژه هستیم.

وی با اشاره به اینکه «حفاری در فاز ١٤ پارس جنوبی از سوی این شرکت به صورت کلید در دست انجام می‏شود»، گفت: پس از اجرای موفق حفاری فازهای ٩ و ١٠ و ١٧ و ١٨ پارس جنوبی، این سومین تجربه شرکت ملی حفاری در زمینه اجرای پروژه‏های حفاری در قالب کلید در دست است.

فاز ١٤ طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی با هدف تولید روزانه ٥٦ میلیون و ٥٠٠ هزار مترمکعب گاز ترش و ٧٥ هزار بشکه میعانات گازی اجرا می‏شود.

ارسال نظر