کد خبر: ۱۸۸۱۵
تعداد بازدید: ۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

شرکت ایتالیایی برنده مناقصه پروژه فراساحلی امارات شد

بزرگترین شرکت تولیدکننده کابل دنیا توانست نخستین پروژه برق رسانی زیردریایی را در پروژه‏های نفتی امارات از آن خود کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی اویل ریویو، شرکت پریسمیان ایتالیا در مناقصه کابل کشی زیردریایی یک میدان نفتی فراساحلی در ابوظبی امارات به ارزش حدود ٤١ میلیون و ٤٧٠ هزار دلار برنده شد.

پریسمیان که تولیدکننده کابل‏های برقی، مخابراتی و صنعتی است، موفق به امضای قرارداد با شرکت ابوظبی مارین آپریتینگ (آدما- آپکو)، شد.

میدان نفتی زاکوم نخستین پروژه‏ای است که در امارات برق آن از زیر کف دریا تأمین می‏شود.

انتظار می‏رود این پروژه را که شرکت شرکت ابوظبی مارین آپریتینگ طرح ریزی کرده است ملاکی برای طرحهای آینده باشد.

هدف از این پروژه توسعه و اجرای شبکه انتقال و توزیع برق برای همه میدان‏های نفتی فراساحلی است تا از این راه ظرفیت این میدان‏ها افزایش یابد و قابلیت اعتماد تاسیسات بالا رود.

شرکت پریسمیان اعلام کرد: پروژه زاکوم شامل  طراحی و تأمین ٢٠٠ کیلومتر کابل زیر دریایی با ولتاژ میانگین، عایق‏دار از نوع XLPE، برای توزیع برق به سکوها و برجهای نفتی و تأسیسات و واحدهای برق‏رسانی است.

این پروژه را دفتر این شرکت ایتالیایی در امارات اجرا می‏کند.

کابل این پروژه را شرکت پیکالای فنلاند تأمین می‏کند که قرار است محموله نخست کابل به طول ٧٠ کیلومتر در نوامبر ٢٠١٤ و آخرین محموله کابل‏ها در میانه ٢٠١٥ به امارات برسد.

شرکت ایتالیایی پریسمیان تاکنون چند طرح را در منطقه خلیج فارس را تکمیل کرده و یا در حال اجرای آنهاست که از این میان می‏توان به انتقال برق زیردریایی به میدان نفتی برزن در قطر، انتقال برق زیردریایی بحرین-عربستان و تأسیسات انتقال برق ترنسکو در ابوظبی اشاره کرد.

ارسال نظر