کد خبر: ۱۸۸۱۹
تعداد بازدید: ۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

انجام موفق تست‏های ماکت ناو هواپیمابر در بندرعباس

ماکت ناوهواپیمابری که به سفارش نیروی دریایی سپاه در بندرعباس در حال ساخت است؛ برای افزایش قابیلت‏ها مطابق نظر کارفرما مجددا به خشکی منتقل شد.

به گزارش مارین نیوز، فرمانده نیروی دریایی سپاه روز گذشته در گفتگویی با اشاره به تحلیل‏ها و گمانه زنی‏هایی که درباره ساخت ماکت یک ناوهواپیمابر در جنوب کشور توسط رسانه‏های غربی منتشر شده است، گفت: جای شگفتی دارد که مراکز تحقیقاتی کشورهایی که داعیه و توهم رهبری دنیا دارند و دهها سال است فعالیت می‏کنند، اقدام به انتشار تحلیل‏ها و اخباری می‏کنند که هیچ پایه و اساسی ندارد.

سردار علی فدوی تأکید کرد: بیان موضوعاتی مانند طراحی و ساخت این ماکت بزرگ برای استفاده در یک فیلم سینمایی و مانند اینها نیز بی معنی است.

وی با یادآوری اینکه «آمریکا مدت‏های طولانی است دشمنی خود با انقلاب را علنی کرده و ابعاد دشمنی آنها نیز مشخص است»، افزود: تجلی دشمنی آمریکا نیز توان نظامی است. توان نظامی آمریکا «دریاپایه» است و چون سرزمین اصلی آنها بسیار دور است، توان نظامی خود را بر پشت این ناوها حمل می‏کند که شامل انواع هواپیماها، تفنگداران و غیره است.

این فرمانده عالیرتبه نیروهای مسلح با بیان اینکه «طبیعی است نیروهای مسلح ایران نیز در برابر این توانمندی، قابلیت‏های خود را افزایش بدهند»، تصریح کرد: یکی از این قابلیت‏ها، تمرینات مداوم و اصولی است و با توجه به اینکه ابعاد این ماکت به مقیاس یک ناو هواپیمابر نزدیک است؛ از سوی قرارگاه خاتم دستور داده شد این ماکت ساخته شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اضافه کرد: قرار است پس از تکمیل ماکت ناوهواپیمابر، علاوه بر نیروی دریایی سپاه، یگان‏های نداجا، نهاجا و نیروی هوافضای سپاه تمرینات مورد اصابت قراردادن ناو را انجام دهند و در صورت بروز جنگ نیز روی ناو واقعی این اقدام صورت می‏گیرد.

سردار فدوی با تأکید بر اینکه «در رزمایش‏های قبلی، اهداف نزدیک به ابعاد شناورهای فریگت و رزمناو مورد حمله قرار می‏گرفتند و به آنها شلیک می‏شد»، افزود: این ماکت ناو هواپیمابر هم یکی از اهداف خواهد بود.

وی با بیان اینکه «باید نقاط ضعف و قوت دشمن و نقاط ضعف خودمان را کاملا بشناسیم و بر آن اشراف داشته باشیم»، افزود: ما بسیار بیشتر از دشمنان تمرین می‏کنیم و رزمایش داریم.

از سوی دیگر، خبرنگار مارین نیوز کسب اطلاع کرد: این ماکت 200 متری پس از یک مرحله آب اندازی و انجام تست‏های کجی و تست‏های کنترل و محاسبه تعادل در حالت‏های مختلف آب گرفتگی که با موفقیت به انجام رسید؛ مجددا برای افزایش قابلیت‏ها مطابق نظر کارفرما ظهر دیروز مجددا به خشکی انتقال داده شد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ن
|
Russian Federation
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
0
0
  مگر نمی شد که تست تیراندازی را مسلا با یونولیت انجام داد؟ این سازه باید در حدود 1000 تن وزن داشته باشد. واقعا لزومی به این هزینه کرد بوده است؟؟؟
دوست
|
Russian Federation
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
0
0
  دوست عزیز من شنیدم این کار نتیجه زحمت کارشناسان توانمند ما می باشد که در کشور خودمان طراحی و تحلیل شده است. جوانهایی که این سازه را طراحیکرده اند دستشان درد نکند. باید به این افراد جایزه داد تشویشان کرد اجرشان گذاشت. دوست عزیز کاری که ماهها تحلیل و شاپ آن کاربرده دست کم میگیرید ؟ ای بی خبر بکوش که صاحب خبر شوی
ناظر
|
Russian Federation
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
0
0
  دوست عزیز راست میگه خیلی زحمت کشیدن مخصوصاً آخر کار . تحلیگران بسیار توانمند داریم طوری که کشتی سازی بدون آنها تعطیله ؟نگرانی من از فرار این مغزهای متفکر ( این جوانان خلاق دارایاعتماد به نفس عالی) است .اطمینان دارم می توانیم زیر دریایی پیش رفته و ناو و ناوچه و سایر شناورهای نظامی و تجاری و مسافر بری توسط همین گروه طراحی و سازه آنها تحلیل ونقشه های بیسیک را طراحی کنیم.سر این گروه توانمند از وجود اساتیدی مانند مهندس رمضانی استفاده کرده و خواهند کرد.
بهزاد حاتمی
|
Russian Federation
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
0
0
  خدا قوت، دست تان درد نکند، همینش هم همت می خواست، این کار را دست کم نگیرید. اون ابر قدرت ها هم یک شبه که یو اس اس اینترپرایز را نساختند. این راهیست که باید رفت. " ما می توانیم"
ح
|
Russian Federation
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
0
0
  دوست عزیز حتما برا دستیابی به استراتژیک های نظامی و ارتقا سطح ساخت شناور ها و ناو های نظامی وناو شکن ها. و ......... انجام همچین پروژه ای و صرف همچین هزینه ای رو برا ارتقا صنعت دریایی و توان نظامی کشور صلاح دونستن که هزینه کردن
ارسال نظر