کد خبر: ۱۸۸۳۲
تعداد بازدید: ۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

جهانگیری در پارس جنوبی: پیمانکاران بزرگترین سرمایه‏های کشورند

معاون اول رییس جمهوری گفت: تعلل در توسعه و به تولید رساندن میدان‏های مشترک نفت و گاز جایز نیست و دولت با نهایت توان تلاش می‏کند مشکلات پیش‏روی صنعت نفت را برطرف کند.

به گزارش مارن نیوز، اسحاق جهانگیری امروز در نشست مشترک با مدیران صنعت نفت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در استان بوشهر با اشاره به فعالیت خطیر کارکنان صنعت نفت در این قطب گازی کشور اظهار امیدواری کرد، با مدیریت و تدبیر صحیح بتوان هر چه زودتر همه بحران‏های موجود در این منطقه را حل کرد.

وی اضافه کرد: باید قدر این نعمت خدادادی را دانست و آن را وارد چرخه تولید و اقتصاد کشور کرد.

جهانگری با بیان این که اکنون شدت مصرف انرژی در ایران، چهار برابر استانداردهای بین‏المللی است، بر ضرورت بهینه سازی مصرف انرژی تأکید کرد.

معاون اول رییس جمهوری گفت: تنها به این دلیل که ایران دارنده ذخایر غنی نفت و گاز است؛ نباید این نعمت الهی را با مصرف بی‏رویه و غیراصولی هدر داد.

جهانگیری با اشاره به ابلاغ سیاست‏های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری گفت: وزارت نفت، تنها دستگاهی است که دقیق ترین، مشخص ترین و جامع ترین برنامه را در بین سایر دستگاه‏ها به خود اختصاص داده که این امر نشان از اهمیت این صنعت مادر در اقتصاد کشور دارد.

وی افزود: امیدواریم نتایج حاصل از توافقات هسته ای بتواند بسیاری از مشکلات ناشی از تحریم‏های بین‏المللی را برطرف کند.

جهانگیری، صنعت نفت و گاز را کانون اصلی توسعه صنعتی ایران خواند و افزود: پیمانکاران، بزرگترین سرمایه‏های کشورند، امیدوارم بتوانیم با عزم ملی و مدیریت جهادی آنها و مدیران و مسؤولان بویژه در میدان مشترک پارس جنوبی شاهد برداشتن گام‏های استوار در مسیر توسعه و شکوفایی کشور در سال 93 باشیم.

معاون اول رییس جمهوری، صبح امروز (دوشنبه) پس از ورود به فرودگاه خلیج فارس منطقه ویژه پارس جنوبی به همراه بیژن زنگنه، وزیر نفت، دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از فازهای 12، 15، 16، 17 و 18 فارس جنوبی به صورت هوایی دیدن کرد.

در این بازدید معاون اول رییس جمهوری با توضیحات ارائه شده از سوی وزیر نفت و مسؤولان مربوطه در جریان روند پیشرفت اجرای فازهای مختلف پارس جنوبی قرار گرفت.

پس از بازدید هوایی، معاون اول رییس جمهوری از نزدیک از فازهای 15 تا 18منطقه پارس جنوبی دیدن کرد و در جریان آخرین تحولات طرح‏های قابل بهره‏برداری در این میادین گازی قرار گرفت.

ارسال نظر