کد خبر: ۱۸۸۴۶
تعداد بازدید: ۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

انتقال سکوها به خارج عقبگرد کامل صنعت فراساحل است

رییس انجمن مهندسی دریایی ایران تأکید کرد: اقدام شرکت صدرا برای انتقال سکوهای در حال ساخت پارس جنوبی به خارج، عقبگردی برای صنعت فراساحل کشور است.

به گزارش خبرنگار مارین نیوز، دکتر عباس نوبختی که در سمینار بررسی سیاست‏های دولت در صنایع فراساحل سخن می‏گفت؛ اظهار داشت: جامعه دریایی کشور با خصوصی‏سازی مخالف نیست؛ اما تأکید دارد هدف از خصوصی‏سازی باید چابک سازی و تسریع امور شرکت‏های دولتی باشد و نه تعطیلی و رکود فعالیت‏ها.

وی افزود: وقتی می‏بینیم شرکتی پس از واگذاری به اهداف واقعی خصوصی‏سازی نمی‏رسد، نشان می‏دهد مسایل و ایراداتی در این واگذاری وجود داشته و انجمن مهندسی دریایی ایران هم مسؤولیت دارد این مسایل را بررسی و در قالب مکاتباتی به مسؤولان منتقل کند.

نوبختی با بیان اینکه «ممکن است تحلیل وزارت نفت از انتقال سکوهای نیم ساخته صدرا به خارج، سرعت بخشیدن به بهره‏برداری فازهای پارس جنوبی باشد»، تأکید کرد: اما این اقدام برای صنعت فراساحل که در دو دهه گذشته انواع سکوهای دریایی را در داخل ساخته، یک عقبگرد کامل است.

وی ادامه داد: بحث تکمیل سکوهای صدرا در خارج در حالی مطرح شده، که ممکن است به بهانه تحریم پس از تکمیل آن اجازه ورود آن به کشور داده نشود؛ ضمن آنکه معلوم نیست واقعا این سکوها در امارات سریع‏تر ساخته شود.

رییس انجمن مهندسی دریایی ایران همچنین در پاسخ به اظهارات یکی از حاضران در سمینار مبنی بر اینکه «این انجمن در زمان واگذاری صدرا به مدیریت فعلی برخورد انتقادی لازم را صورت نداد»، گفت: انجمن از همان زمان جلسات مختلفی را برگزار و حتی مکاتباتی را با رییس‏جمهوری صورت داد؛ چنانکه در نامه اخیر به رییس‏جمهور عنوان کردیم مواردی که در مکاتبات قبلی درباره آن هشدار داده شده بود، الآن در حال تحقق یافتن است.

ارسال نظر