به گزارش خبرنگار مارین نیوز، دکتر عباس نوبختی که در سمینار بررسی سیاستهای دولت در صنایع فراساحل سخن میگفت؛ اظهار داشت: جامعه دریایی کشور با خصوصیسازی مخالف نیست؛ اما تأکید دارد هدف از خصوصیسازی باید چابک سازی و تسریع امور شرکتهای دولتی باشد و نه تعطیلی و رکود فعالیتها.
وی افزود: وقتی میبینیم شرکتی پس از واگذاری به اهداف واقعی خصوصیسازی نمیرسد، نشان میدهد مسایل و ایراداتی در این واگذاری وجود داشته و انجمن مهندسی دریایی ایران هم مسؤولیت دارد این مسایل را بررسی و در قالب مکاتباتی به مسؤولان منتقل کند.
نوبختی با بیان اینکه «ممکن است تحلیل وزارت نفت از انتقال سکوهای نیم ساخته صدرا به خارج، سرعت بخشیدن به بهرهبرداری فازهای پارس جنوبی باشد»، تأکید کرد: اما این اقدام برای صنعت فراساحل که در دو دهه گذشته انواع سکوهای دریایی را در داخل ساخته، یک عقبگرد کامل است.
وی ادامه داد: بحث تکمیل سکوهای صدرا در خارج در حالی مطرح شده، که ممکن است به بهانه تحریم پس از تکمیل آن اجازه ورود آن به کشور داده نشود؛ ضمن آنکه معلوم نیست واقعا این سکوها در امارات سریعتر ساخته شود.
رییس انجمن مهندسی دریایی ایران همچنین در پاسخ به اظهارات یکی از حاضران در سمینار مبنی بر اینکه «این انجمن در زمان واگذاری صدرا به مدیریت فعلی برخورد انتقادی لازم را صورت نداد»، گفت: انجمن از همان زمان جلسات مختلفی را برگزار و حتی مکاتباتی را با رییسجمهوری صورت داد؛ چنانکه در نامه اخیر به رییسجمهور عنوان کردیم مواردی که در مکاتبات قبلی درباره آن هشدار داده شده بود، الآن در حال تحقق یافتن است.