کد خبر: ۱۸۸۴۸
تعداد بازدید: ۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

ارگان‏های دولتی پیگیر شرایط صدرا هستند

رییس کمیته ارزیابی پیمانکاران شرکت نفت و گاز پارس گفت: مسایل مربوط به شرکت صدرا مسأله پنهانی نیست و وزارت نفت، سازمان بورس و ارگان‏های مختلف دولتی پیگیر آن هستند.

به گزارش خبرنگار مارین نیوز، مهندس منتظری که در میزگرد سمینار بررسی سیاست‏های دولت در صنایع فراساحل سخن می‏گفت؛ در پاسخ به یکی از حاضران اعلام کرد: طبق قراردادی که ما با پیمانکاران داریم، در تغییرات سازمانی پیمانکاران باید موافقت کارفرما نیز گرفته شود.

وی در مورد اخبار منتشرشده مبنی بر تصویب انتقال سکوها از سوی شرکت ملی نفت ایران، گفت: اینها اخبار روزنامه‏ها و سایت‏هاست که با واقعیت فاصله زیادی دارد و شما قطعا بدانید که انتقال یک سکوی دریایی از گمرک و مرزهای کشور، بدون طی مراحل قانونی ممکن نیست.

وی با بیان اینکه «الآن از رییس‏جمهور تا دانشجویان دریایی همه در جریان شرایط شرکت صدرا قرار دارند»، افزود: سازمان بورس، وزارت نفت و ارگان‏های مختلف پیگیر این موضوع هستند و امیدواریم با سفر اخیر معاون اول رییس‏جمهور به پارس جنوبی، مسأله ختم به خیر شود.

این مدیر باسابقه صنعت فراساحل کشور با اشاره به پیشرفت‏های این صنعت طی 15 سال گذشته، یادآور شد: زمانی که ما فاز یک پارس جنوبی را شروع کردیم، یک جکت در خارج و دیگری در صدرا ساخته شد. در فازهای دو و سه هم که به توتال سپرده شد؛ فرانسوی‏ها می‏خواستند سکوها در خارج ساخته شود، اما با فشار شرکت نفت و گاز پارس، بعنوان کارفرما، که حتما باید یکی از سکوها در داخل ساخته شود؛ یک سکو در مدت 22 ماه در مجتمع کشتی‏سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) ساخته شد.

وی با بیان اینکه «در این مدت مجموعا سفارش ساخت 34 سکوی فازهای پارس جنوبی به پیمانکاران داخلی داده شده است»، گفت: تنها حلقه گمشده صنعت فراساحل کشور، در بخش لوله‏گذاری بود که با تجهیز ناوگان شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران (IOEC) به شناورهای مدرن، این مشکل نیز برطرف شد.

رییس کمیته ارزیابی پیمانکاران شرکت نفت و گاز پارس درعین حال با بیان اینکه «کسری‏هایی در بخش پیمانکاری صنعت فراساحل کشور وجود دارد»، تصریح کرد: ما کارفرمایان نمی‏توانیم خودسرانه و خارج از چارچوب قراردادها، تعهدات یا تعدیل‏هایی را بپذیریم و جز موارد استثنایی، پروژه‏ها باید طبق قرارداد اجرا شود.

ارسال نظر