کد خبر: ۱۸۸۵۰
تعداد بازدید: ۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

مذاکره با وزیرحمل ونقل آستارخان درباره کشتیرانی در خزر

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با وزیر صنعت و حمل و نقل آستاراخان روسیه در بندر انزلی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مارین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‏رسانی کشتیرانی جمهوری اسلامی، در این دیدار افق‏های افزایش همکاریهای تجاری، بازرگانی و کشتیرانی در حوزه دریای خزر و همچنین مشکلات ناوگان در بنادر آستاراخان با هیأت روسی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

علاوه بر این، وجود مشترکات فرهنگی غنی دو کشور ایران و روسیه و لزوم تکیه بر این موضوع و همچنین داشتن مرزهای آبی مشترک در حوزه دریای خزر بعنوان مهمترین شاخص‏ها به منظور افزایش همکاری‏ها در این دیدار مورد تأکید قرار گرفت.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر در این دیدارضمن تاکید بر وجود مشترکات فرهنگی و همسایگی دو کشور گفت : این مشترکات می‏تواند موجب  تحول بزرگ اقتصادی، فرهنگ و سیاسی و مانع از حضور دول فرا منطقه ای در دریای خزر شود.

علی اکبر غنجی افزود: این امر محقق نمی شود مگر زیرساخت‏های اقتصادی هر دو کشور آمادگی تعامل سازنده و درک متقابل از یکدیگر را داشته باشند و اجازه بهره برداری مناسب هر دو طرف از بازارهای یکدیگر را با تسهیل قوانین مهیا کنند و گزینه برد – برد اجرا شود.

وی افزود: شرکت‏های کشتیرانی عامل ارتباط بنادر کشورها هستند و از آنجایی که کشتیرانی دریای خزر وارد بورس شده؛ لذا فعالیت آن بسیار شفاف است.

وزیر صنعت و حمل و نقل آستاراخان روسیه نیز با توجه به سرمایه‏گذاری کشتیرانی دریای خزر در بندر سالیانکا قول همکاری‏های لازم را دادند.

بنابراین گزارش، کشتیرانی دریای خزر دارای 22 فروند کشتی بعنوان بزرگترین ناوگان ملی - تجاری کشور در حوزه دریای خزر دارای خطوط حمل و نقل دریایی از بنادر انزلی، نوشهر، امیرآباد، فریدونکنار و آستارا به بنادر آستاراخان، ماخاچ کالا، اکتائو، باکو و ترکمن باشی (و بالعکس) و همچنین سرویس تأمین و حمل کانتینری و شبکه منحصربه‏فرد اطلاع رسانی است.

افزایش سهم جمهوری اسلامی ایران از تجارت دریایی و ترانزیت در حوزه دریای خزر و توسعه ظرفیت ناوگان از برنامه‏های راهبردی این شرکت است.

ارسال نظر