کد خبر: ۱۸۸۵۲
تعداد بازدید: ۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

توقف انتقال سکوهای صدرا به امارات

در پی واکنش گسترده جامعه دریایی کشور به انتقال سکوهای دریایی صدرا به خارج، خبرنگار مارین نیوز کسب اطلاع کرد که این موضوع فعلا منتفی شده است.

یک منبع مطلع در شرکت صدرا با اعلام این خبر به مارین نیوز گفت: خوشبختانه پیگیری‏ها و مکاتبات انجمن مهندسی دریایی ایران و مجموعه جامعه دریایی پاسخ داد و تاپ سایدها (عرشه سکو)یی که برای انتقال به امارات در اسکله جزیره صنعتی صدرا در بوشهر روی بارج‏های مهدیس یک و دو بارگیری شده بود؛ روز گذشته پایین آورده شد.

به گفته وی، شورای تأمین استان بوشهر نیز در این زمینه نقش مهمی را ایفا کرد.

این منبع مطلع درعین حال تأکید کرد: انتظار کارگران و مجموعه صدرا از جامعه دریایی کشور این است که نباید با این اتفاق، موضوع صدرا را تمام‏شده تلقی کنند و پیگیری‏ها و تلاش‏ها برای نجات این شرکت از شرایط بحرانی موجود باید تا حصول نتیجه ادامه یابد.

وی افزود: مدیریت شرکت صدرا با واکنش جامعه دریایی و فشارهای سیاسی ناچار به فرود اضطراری سکوهای در حال انتقال به خارج شد؛ اما این اقدام تنها مسکنی برای کاهش فشارهای موجود علیه مدیریت صدراست که برنامه‏های گسترده‏ای را جهت توقف فعالیت‏های دریایی و اخراج کارگران و متخصصان در دست اجرا دارد.

به عقیده این منبع، اقدام مدیریت صدرا در بارگیری سکوها نوعی حساسیت‏سنجی از جامعه دریایی و مجامع کارگری و سیاسی استان بوشهر بود تا بازتاب آن را ارزیابی و برنامه‏های خود را متناسب با آن طراحی کند.

وی با اشاره به اینکه «ریشه اصلی مشکلات امروز صدرا به عملکرد دولت قبل و دوران مالکیت آن توسط قرارگاه خاتم برمی‏گردد»، از رییس‏جمهور و مجموعه مسؤولان دولت یازدهم خواست با اقدامات ریشه‏ای صدرا را از شرایط کنونی خارج سازند.

به گفته وی، در حال حاضر عملا هیچ پروژه‏ای در یاردهای صدرا در حال اجرا نیست.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Russian Federation
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
0
0
  هنوز هم این تفکر را با جدیت دنبال میکنند و مذاکره با باختری ادامه دارد. اینها قصد اتمام این پروژه ها راندارند و فقط در فکر امتیاز گرفتن از دولت هستند. متاسفانه همه اینها را با طرح دقیق از قبل برنامه ریزی کرده اند و کسی هم مانع نیست
ارسال نظر