کد خبر: ۱۸۸۵۷
تعداد بازدید: ۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

تغییر نام خلیج فارس در فینال جام جهانی!

دبیر دهمین همایش ملی، علمی و پژوهشی خلیج فارس گفت: قطری‏ها برای تغییر نام خلیج فارس در فینال جام جهانی برنامه دارند.

به گزارش مارین نیوز، بابک ارسیا با اشاره به اینکه «دهم اردیبهشت‌ماه هر سال که سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز است، به نام روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است»، اظهار داشت: در این دوره از همایش، تعداد 689 مقاله در دبیرخانه جشنواره دریافت شد.

وی با اشاره به اینکه «این همایش در پنج محور برگزار شده است»، ادامه داد: در محور تاریخ و باستان‌شناسی 22 درصد، محور فرهنگ، هنر و معماری 12 درصد، محور حقوقی – سیاسی و اجتماعی 34 درصد، گردشگری 17 درصد و محیط زیست و جغرافیا 12 درصد کل این مقالات را به خود اختصاص داده‌اند.

دبیر دهمین همایش ملی علمی و پژوهشی خلیج فارس خاطرنشان کرد: امیدواریم سال آینده این همایش به صورت بین‌المللی برگزار شود.

این مسؤول ادامه داد: سایت این همایش در طول سال فعال است و پژوهشگران از ایران و سایر کشورها در آن نظر می‌دهند که چندی پیش دکتر تفرشی در نظری که در این سایت گذاشته بود، نسبت به حضور در دهمین همایش ملی علمی و پژوهشی خلیج فارس ابراز علاقه کرد و با هزینه شخصی از انگلستان در این همایش حضور یافته است.

ارسیا تصریح کرد: دکتر تفرشی در نظری که در سایت همایش ملی علمی و پژوهشی خلیج فارس گذاشته، عنوان کرده است که قطر تمام سعی و تلاشش را بر این گذاشته تا در فینال جام جهانی که میزبانی آن را برعهده دارد، نام خلیج فارس را تغییر دهد.

دبیر دهمین همایش ملی علمی و پژوهشی خلیج فارس اضافه کرد: نباید در بحث خلیج فارس تنها به کیش و قشم اکتفا کنیم؛ از مناطقی مانند بندرلنگه که به مروارید خلیج فارس شهرت دارد، کمتر یاد می‌شود.

ارسیا با اشاره به اینکه «در جهاد دانشگاهی توسعه گردشگری خلیج فارس مورد بررسی قرار گرفته است»، تأکید کرد: در بخش جغرافیا و محیط زیست مقالات خوبی در دبیرخانه دریافت شد که کمیته علمی متشکل از اساتید معتبر دانشگاه‌ها، تمامی مقالات رسیده را مورد بررسی قرار دادند.

وی در پایان با بیان اینکه «مخاطب اول ما در این همایش دانشجویان مقاطع مختلف هستند»، گفت: از مجموع مقالات دریافتی، 73 درصد مربوط به دانشجویان مقطع دکترا و اعضای هیئت علمی، 19 درصد دانشجوی آن کارشناسی ارشد و هشت درصد نیز مربوط به مقطع کارشناسی است.

ارسال نظر