کد خبر: ۱۸۸۶۳
تعداد بازدید: ۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

پروژه کانال دریای خزر به دریای سیاه از سر گرفته شود

رئیس‌جمهور قزاقستان با تأکید بر ارتقای ظرفیت‌های قلمرو اتحادیه اقتصادی «اوراسیا» اظهار داشت: دریای خزر بایستی با ایجاد یک کانال به دریای سیاه وصل شود.

به گزارش پایگاه خبری زکون.کز، نورسلطان نظربایف طی سخنانی در دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو پیشنهاد کرد که علاوه بر نوسازی جاده‌‌ها و افزایش خطوط راه آهن در حوزه قزاقستان، روسیه و بلاروس، دریای خزر با ایجاد یک کانال به دریای سیاه وصل شود.

وی گفت که قلمرو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بایستی به یک لینک برجسته در سطح قاره‌ای و در مقیاس سراسری اوراسیا تبدیل شود. بنابراین، بطور نمونه می‌توان از طرح ایجاد یک شبکه واحد مخابراتی اوراسیا و ساخت یک خط راه آهن با سرعت بالا در مسیر مینسک- مسکو- آستانه- آلماتی نام برد.

وی افزود که در عین حال بایستی نوسازی شبکه‌های موجود بویژه بزرگراه‌ها، خطوط راه آهن مورد توجه قرار گیرد. بایستی از تجربیات و استفاده از تکنولوژی‌های حمل و نقل اروپایی و سیستم‌های حمل و نقل چینی استفاده کرد و همچنین اجرای پروژه ایجاد کانال دریای خزر به دریای سیاه از سر گرفته شود.

رئیس جمهور قزاقستان خاطرنشان کرد که همه پروژه‌های پیشنهاد شده بجز طرح ایجاد کانال دریای خزر به دریای سیاه اکنون در حال اجرا هستند.

نظربایف ادامه داد که این طرح‌های ارتباطی نشان می‌دهند که چگونه می‌توان به طور جدی با یکپارچه سازی اقتصاد توجه دیگران را جلب کرد.

وی یادآور شد که طرح ایجاد کانال دریای خزر به دریای سیاه در زمان حکومت پادشاهی پیشنهاد شده بود؛ ولی تا به حال اجرایی نشده است.

ارسال نظر