کد خبر: ۱۸۸۶۷
تعداد بازدید: ۱۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

مکاتبه چوبدار با خبره برای واگذاری صدرا؟

در پی اعلام آمادگی مدیران قدیمی شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) برای در اختیار گرفتن این شرکت، شنیده‏ها از دست به کار شدن رییس هیأت مدیره صدرا در این زمینه حکایت دارد.

در این زمینه، شنیده‏های خبرنگار مارین نیوز از مکاتبه قباد چوبدار، رییس هیدت مدیره صدرا، با جلیل خبره، مدیرعامل اسبق این شرکت، حکایت دارد.

ظاهرا در این نامه، چوبدار آمادگی خود برای مذاکره درباره انتقال مالکیت صدرا را به خبره اعلام کرده است.

گفتنی است، قاسم گل‏نژاد، مدیرعامل شرکت سپهر رزموند و مدیر یارد نکای صدرا در دهه 70، هفته جاری در سمینار بررسی سیاست‏های دولت در صنایع فراساحل اعلام کرده بودد: مدیران قدیمی شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در صورت شفاف شدن وضعیت این شرکت، آمادگی دارند آن را بار دیگر در اختیار بگیرند.

وی در سخنان خود گفت: در سال گذشته، مراجعه‏ای به ما از سوی مسوؤلان صدرا صورت گرفت در این جهت که تیم قدیمی بیایند و سکان این شرکت را در دست بگیرند. ما هم در پاسخ اعلام کردیم که اگر تیم مستقلی وضعیت این شرکت، مسایل مالی، توان و ظرفیت موجود و تعهدات آن را ارزیابی کند و شرایط آن شفاف و مشخص شود؛ ما آمادگی داریم شرکت را تحویل بگیریم.

گل‏نژاد با اشاره تلویحی به حملاتی که پس از واگذاری صدرا به قرارگاه خاتم از سوی سهامدار عمده این شرکت متوجه جلیل خبره و مدیران قدیمی صدرا شده بود؛ تصریح کرد: ما اعلام کردیم در صورت مشخص شدن شرایط شرکت، آمادگی در اختیار گرفتن آن را داریم؛ نه آنکه ما شرکت را بگیریم و بعد از مدتی دوباره عده‏ای بیایند و شعار «بردند و خوردند» سر دهند.

وی با بیان اینکه «پیشنهاد ما از سوی مسؤولان وقت صدرا بی‏پاسخ ماند»، افزود: امروز هم اعلام می‏کنیم اگر گروه مستقلی وضعیت صدرا را ارزیابی کند، حاضریم شرکت را حتی در شرایط بحرانی کنونی در اختیار بگیریم و نشان دهیم هنوز هم میدان صنعت دریایی کشور از چهره‏های باسابقه و توانمند خالی نیست.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
ايران
|
Russian Federation
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
0
0
  گل نژاد متشكريم ...
mohamadi
|
Russian Federation
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
0
0
  خوب اگه وضعیت صدرا شفاف بود که خیلی ها خواهانش بودند.زحمتی نداشت که... ضمنا آقایان برنامه شان چیه؟؟؟ این ها که تو اداره مدیریت شرکت های کوچیکشون ماندند الان می خواهند چه کار کنند؟؟؟؟؟
amiri
|
Russian Federation
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
0
0
  Mr. Golnejad aval begand to in chand sal ke az neka omadand biron aya tonestand ye doneh projeh ro be etmam beresonand????? ma ke to sadra eim amalkard ishon ro to bazar azad did eim,... dahe 70 ke sadra male dolat boodeh , ravesh modiriatesh ba alan fargh mikardeh
amiri
|
Russian Federation
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
0
0
  من سال هاست تو صدرا کار می کنمو اقای گل نژاد از صدرا اومد بیرون فرداش هم با کمک آقای خبره بهش کار دادند سال هاست هم که تو هموم کار مونده و نتونسته تمامش کنه... حالا کل صدرا را وی خواهد بگیره؟؟؟؟؟
رضا آزاد
|
Russian Federation
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
0
0
  سلام فکر کنم،آقای گل نژاد از طرف مدیریت گذشته ، صحبت کردن، و این بحث هیچ ربطی به شرکت آقای گل نژاد،و عمل کرد ایشون در دهه 80 و 90 نداره ، گروه صدرا دردهه 60،و 70، مثل خیلی جاهای دیگه ، نیروها و مدیران فراوان و ذبده ای ، پرورش داد که متاسفانه فعلا همشون پراکنده شدن، .تجربه صدرا،صدرا رو نجات میده. ..ولی بنظر من مشکل اصلی رقم نجومیه ، خرید صدرا توسط مدیریت جدیده...که 10 برابر رقم فروخته شده به بانگ ملیه.... خدا کنه رقم 4000 میلیارد واقعی نباشه و جناب آقای خبره ، مثل شیر برگردن.. توکل بخدا...نجات صدرا ،دست کمی از شب عملیات نداره....بسم الله... ..رضاآزاد
non
|
Russian Federation
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
0
0
  ghatan ba bazgasht khobre karha dorost mishe
مهدی
|
Russian Federation
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
0
0
  آقای خبره در دهه 70 و 80 شرکت صدرا را به توانمندی چشمگیری رساندند. هم اکنون از مدیران سابق صدرا حدود 15 نفر در سطح مدیریت ارشد شرکت های بین المللی فعالیت دارند. و بسیاری از کارشناسان قدیمی که در دوره آقای خبره آموزش دیدند هم اکنون در خارج از کشور کارنامه درخشانی دارند. در وصف توانمندی آقای خبره همین کافی است.
رضا
|
Russian Federation
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
0
0
  آقای چوبدار یک مدیر موفق هستند که حتما با استخدام کارشناسان خبره صنایع دریایی ، شرکت محبوب صدرا رو نجات میدن به جای حاشیه سازی در فکر کمک به این مدیر شایسته و جنتلمن باشیم
panorama
|
Russian Federation
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
0
0
  بهتر است زود قضاوت نکنیم.این حقیر از سال 1378 در این شرکت کار میکنم و تجربه مدیریت همه اشخاص نامبرده را دارم هر کدام به نخوی عملکرد مثبت و یا منفی داشته اند.یادمان باشد شرکت صف (سهامی خاص) متعلق به همین گروه است شاید بزرگترین ضرر در تمام تاریخ شرکت قرارداد خنده دار ساخت کشتی های فله بر آلمانی باشد که در زمان خود هر فروند با اختلاف بین 10 تا 15 میلیون دلار نسبت به قیمت چینی ها قرارداد منعقد شد (یعنی چینی ها در 50 میلیون جهت هر شناور قیمت داده بودند. جواب مهندس گل نژاد در این خصوص این بود که ما میخواستیم جهانی بشویم ولی به چه قیمت خدا می داند. تنها شانس صدرا که البته کم هم نیست البته اگر مدیران تاریخ گذشته بگذارند فعال شدن بخش تعمیرات انواع شناور است زیرا به یقین تا کنون صدرا هیچ پروژه ای را بصورت قانونی و با شرکت در مناقصات نبرده بلکه همه آنها بر اساس سفارش به صدرا داده شده مجموعه صدرا باید یاد بگیرد که بجای افزایش قیمت ها در شرایط بازار کنونی به فکر کاهش هزینه ها باشد نمونه مسلم آن بیش از 500 نفر پرسنل مشغول به کار در دفتر مرکزی می باشند من باب مثال همین اواخر آقای عزیزی فرق لنج و کشتی را از پرسنل کارخانه سوال می نمود، با این شرایط چگونه توقع به پیشرفت کارخانه دارید در کل 2 یا 3 عامل اصلی در وجود مشکلات پیش رو نقش داشته اند: 1-انتصاب مدیران بر حسب ارتباطات موجود نه بر مبنای اصل شایسته سالاری. 2-تمرکز کلیه امور تصمیم گیری در دفتر تهران علیرغم عدم آشنایی ایشان با الفبای صنایع دریایی. 3-عدم برنامه ریزی مناسب در خصوص جذب کار و یا عدم توان تصمصم گیری در این خصوص و حرکت بخش اعظم کارخانه به سوی بخش های تک محصولی بطور مثال پروژه های نوسازی در فازهای مختلف پارس جنوبی که نه تنها باعث ایجاد محیط رقابت سالم نگردیده بلکه با افزایش گرایش تولید تک محصولی باعث بالا رفتن ریسک تولید خواهد شد.به طبع بررسی روزانه اخبار مربوط به صنایع دریایی می تواند بسیار موثر واقع شود.
اکبری
|
Russian Federation
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
0
0
  قطعا اگر مدیران قبلی صدرا همچون آقای خبره و آقای گل نژاد به این شرکت به گل نشسته برگردند روزهای بهتری در انتظار آن است البته اگر بگذارند فعالیت خودشان را انجام دهند
ارسال نظر