کد خبر: ۱۸۹۰۱
تعداد بازدید: ۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

هدف ما از بین بردن نیروی دریایی آمریکاست

فرمانده نیروی دریایی سپاه یکی از اهداف این نیرو را «از بین بردن نیروی دریایی آمریکا» اعلام کرد و ساخت ماکت ناو هواپیمابر آمریکا را اقدامی در این جهت خواند.

به گزارش مارین نیوز، سردار علی فدوی که در دفتر خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه، سخن می‏گفت؛ به ناوهای هواپیمابر آمریکا بعنوان نمادی از قدرت ارتش این کشور اشاره کرد و با تأکید بر اینکه «این ناوهای هواپیمابر تحت کنترل کامل سپاه هستند»، اظهار داشت: طبیعی است که ما همیشه انجام آموزش‌ها، تمرینات و رزمایش‌ها را برای مقابله با اهداف عملیاتی در دستور کار خود داریم و امریکایی‌ها و همه دنیا هم می‌دانند که یکی از اهداف عملیاتی نیروی دریایی سپاه، از بین بردن نیروی دریایی آمریکاست.

وی به برخی موارد آسیب‌پذیری ناوهای هواپیما‌بر آمریکایی اشاره کرد و اظهار داشت: در این رابطه به کتاب رابرت گیتس که مراجعه کنید می‌بینید به صراحت آسیب‌پذیری‌های ناوهای هواپیمابر را در برابر نیروی دریایی سپاه می‌شمرد و خواسته‌اش این است که استراتژی دریایی آمریکا باید عوض شود. البته این کار آسانی هم نیست ولی او تأکید داشت که این تغییر باید صورت بگیرد و این را هم شروع کردند.

این فرمانده عالیرتبه نیروهای مسلح تصریح کرد: آنها اذعان دارند که بزرگی شناورهایشان باعث می‌شود نیروی دریایی سپاه به راحتی آن‌ها را مورد هدف قرار دهد. البته ما نیز تحلیل‌های بسیار دقیقی از سازه‌ها و طراحی این ناوها داریم و می‌دانیم که چگونه عمل کنیم.

فدوی گفت: تأمین توان هوایی آمریکا در صحنه نبرد، برعهده هواپیماهای موجود روی ناوهایشان است؛ لذا طبیعی است که ما می‌‌‌خواهیم این ناوها را غرق کنیم.

وی با اشاره به ساخت نمونه‏ای از ناو هواپیمابر آمریکایی، اظهار داشت: آمریکایی‌ها خیلی از مسائل را نمی‌دانند و مراکز تحقیقاتی آنها هم در خصوص ماکت ناوهواپیمابری که ما می‌سازیم بسیار عوامانه تحلیل کرده‌اند. اما سال‌های طولانی است که ما ناوشکن‌ها، رزم‌ناوها و فریگت‌های آمریکایی‌ را شبیه‌سازی و غرق کرده و حتی با انواع اقدامات عملیاتی ظرف 50 ثانیه، مدل شناور آنها را غرق کرده‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه «این ماکت‌ها برای این است که اقدامات صحنه نبرد را طبیعی‌تر تمرین کنیم»، اظهار داشت: این موضوع را روی ماکت ناوهواپیمابر نیز انجام می‌دهیم چراکه از بین بردن، انهدام و غرق کردن ناوهای آمریکایی در برنامه ما بوده، هست و خواهد بود.

فدوی ادامه داد: خود آمریکایی‌ها مدعی هستند در روز 25 فروردین سال 67، نیروی دریایی سپاه فریگت موشک‌‌انداز ساموئل بی رابرتز آمریکا را منهدم کرد. آنها هر سال قهرمان‌هایی معرفی می‌کنند که بسیار برایشان اهمیت دارد و در سال 2013 هم برای اولین بار این ناو را به عنوان قهرمان ملی معرفی کردند.

این فرمانده عالیرتبه نیروهای مسلح گفت: حال که ما در جنگ تحمیلی به اذعان آنها این کار را کرده‌ایم، امروز علاوه بر رزم‌ناوها، ناوشکن‌ها و فریگت‌ها که قبلا قابلیت‌ها و مهارت‌های رزمندگانمان هم برای تصرف و هم برای غرق کردن روی آنها پیاده شده، درخصوص ناو هواپیمابر هم باید این تمرین‌ها را انجام دهیم لذا ماکت دو سوم ناو هواپیمابر را در دست ساخت داریم که حدود 202 متر طول آن است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در رسانه‌هایشان گفتند که ایران این کار را برای تحقیر آمریکا می‌کند، درحالیکه ما برای تحقیر آنها این کار را نمی‌کنیم ما برای یک امر بسیار بدیهی این کار را انجام می‌دهیم که البته نتیجه آن شکست و تحقیر آمریکایی‌هاست، ما می‌خواهیم زدن و تصرف ناوهواپیمابر که یک اقدام عملیاتی و تاکتیکی است را از طریق این ماکت تمرین کنیم.

* شناورهای تندرو آمریکا به خلیج فارس آمدند
فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین اظهار داشت: سرعت شناورهای ما در زمان جنگ، حدود 20 نات بود در حالیکه ناوهای آمریکایی در آن زمان با سرعت 31 نات حرکت می‌کردند لذا برنامه‌ریزی کردیم تا سرعت شناورهایمان به 2 برابر سرعت ناوهای آمریکایی برسد و سال‌هاست که به این توانایی رسیده‌ایم و سرعت ناوهای آمریکایی همچنان 31 نات است.

فدوی با بیان اینکه «به دنبال این هستیم که در برنامه پنجم توسعه، سرعت شناورهایمان به بیش از 80 نات برسد»، گفت: در این صورت، سرعت شناورهایمان تقریبا 3 برابر سرعت ناوهای آمریکایی می‌شود البته آمریکایی‌ها بعد از تغییر استراتژی خود، چند نوع شناور را که در سازمان رزم نیروی دریایی این کشور نبود، بکار گرفتند.

وی ادامه داد: یکی از آنها، شناورهای کوچک PC است که در گاردهای ساحلی برای گشت از آن استفاده می‌شود؛ شناورهای 50، 60 متری که نیروی دریایی آمریکا فاقد آن بود اما الان تعدادی از آنها را در بحرین مستقر کرده‌اند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: یک نوع شناور دیگر که آمریکا برنامه دارد تا 52 فروند آن را بسازد، شناورهای LCS است. اینها شناورهایی هستند که تقریبا مبنای ما و آمریکایی‌ها برای ساختشان یکی است که آن هم یک شناور انگلیسی بود و ما آن را طی ماجرایی گرفتیم و به کشور آوردیم که خیلی هم سروصدا راه انداخت و اوباما نیز درخصوص آن موضع‌گیری کرد.

* نیروهای ویژه ندسا روی کشتی‌های ایرانی حضور دارند
فدوی در بخش دیگری از ابن گفتگو، به حضور نیروهای سپاه برای مقابله با پدیده دزدی دریایی اشاره کرد و گفت: نیروهای ویژه ما از روز اول روی کشتی‌های ایرانی در خلیج عدن حضور داشته‌ و دارند. البته وقتی سرنخ این دزدی‌ها را دنبال می‌کنیم به همین مستکبران عالم می‌رسیم.

وی با بیان اینکه «نیروهای ویژه سپاه بر روی کشتی‌های جمهوری اسلامی مانند گارد هواپیمایی عمل می‌کنند»، اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش با شناورهایش در خلیج عدن حضور دارد و نیروهای ما هم روی کشتی‌های ایرانی حضور دارند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسن کچل
|
Russian Federation
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
0
0
  این که هدف بزرگی داریم خوبه ولی مناسبه ببینیم کار و فعالیتی که ما در حوزه دفاعی دریایی انجام می دیم در مقابل کار و فعالیتی که آنها انجام می دهند چقدر است و خدایی نکرده طبل توخالی نباشیم
ارسال نظر