کد خبر: ۱۸۹۱۹
تعداد بازدید: ۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

ساخت کشتی‏های تندرو 50 متری با کاربری تجاری و مسافری

دبیر سومین همایش شناورهای تندرو از دستیابی نیروی دریایی سپاه به بدنه‌های بسیار پیشرفته قایق‌های تندرو خبر داد ولی درعین حال گفت: شناورهای تندرو در جهان کاربرد گسترده تجاری و تفریحی پیدا کرده‏اند.

به گزارش مارین نیوز، مجید زمانی قلعه امروز طی سخنانی در سومین همایش ملی شناورهای تندرو افزود: در کشور ما وقتی از شناور تندرو نام برده می‏شود؛ قایق‏های کوچک مسابقه‏ای و یا قایق‏های تندرو سپاه به ذهن می‏آید، در حالیکه الآن شناورهای بزرگی در جهان ساخته می‏شوند که جزو تعریف شناورهای تندرو قرار می‏گیرند.

وی با بیان اینکه «در آیین‏نامه‏های بین‏المللی شناورهای با سرعت بیش از 25 نات تندرو محسوب می‏شوند»، توضیح داد: از ابتدای دهه 90 تاکنون، کشتی‏های زیادی با طول بیش از 50 متر و تناژ بالاتر از 5000 تن و کاربری تجاری و مسافری ساخته شده‏اند که بیش از 40 نات سرعت دارند.

این مقام مسؤول در نیروی دریایی سپاه با برشمردن نمونه‏هایی از این شناورها به اقدامات انجام‏شده در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه «در بخش قایق‌های تندرو به بدنه‌های بسیار پیشرفته و سرعتی مناسب در دریای مواج دست یافته‌ایم»، گفت: سامانه‌های نیروی محرکه و  رانش پیشرفته و سامانه‏های راداری مخصوص قایق‌های تندرو را در اختیار داریم.

وی به ارتقای توان ساخت شناورهای کامپوزیتی در بخش خصوصی و انجام رده بندی قایق‏های تندرو اشاره کرد و اظهار داشت: ندسا اقدام به ساخت اسکله‌های مردمی در بوشهر و هرمزگان کرده تا مردم دستیابی آسانی به دریا داشته باشند.

به گفته زمانی قلعه، بهره‏برداری از ماریناپارک در جزیره کیش و برگزاری اولین دوره مسابقات شناورهای تندرو همزمان با پانزدهمین همایش صنایع دریایی از مهمترین اقدامات انجام‏شده در سال گذشته بوده است.

دبیر سومین همایش شناورهای تندرو در پایان با برشمردن محورهای این همایش و قدردانی از حامیان برگزاری آن و داوران مقالات، تأکید کرد که شناورهای تندرو می‏تواند یک جهت‏گیری مناسب برای توسعه صنایع دریایی در کشور باشد.

ارسال نظر