کد خبر: ۱۸۹۴۷
تعداد بازدید: ۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

خرید و ساخت ٨ دستگاه یدک کش در پایانه‏های نفتی

مدیرعامل شرکت پایانه‏های نفتی ایران از دریافت مجوزهای لازم از سوی شرکت ملی نفت ایران برای خرید و ساخت ٨ دستگاه یدکش جدید خبر داد و گفت: خرید و ساخت چهار یدک کش در سال جاری آغاز شده است.

به گزارش مارین نیوز، سید پیروز موسوی با بیان اینکه «هم‏اکنون شرکت پایانه‏های نفتی ایران دارای ١٠ یدک کش عملیاتی است»، گفت: با افزایش تعداد یدک کش‏ها قدرت مانور عملیاتی ما در دریا افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت پایانه شناور صادراتی فاز ١٢ میدان گازی پارس جنوبی اعلام کرد: شرکت پیمانکار این گوی را پس از انجام عملیات تست به شرکت نفت و گاز پارس واگذار کرده است.

پیروز موسوی با بیان اینکه «در سال آینده از فاز ١٢ میدان گازی پارس جنوبی روزانه ١٢٠ هزار بشکه میعانات گازی صادر می‏شود»، گفت: تا یک سال آینده رفته رفته صادرات این میعانات افزایش و به رقم تعیین شده، خواهد رسید.

وی افزود: هم‏اکنون میعانات گازی تولید شده در فاز ١٢ میدان مشترک گازی پارس جنوبی در مخازن بدون هیچ مشکلی ذخیره سازی شده و در نخستین زمان ممکن صادرات آن آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پایانه‏های نفتی ایران تصریح کرد: ایران هم اکنون روزانه بیش از ٤٠٠ هزار بشکه میعانات گازی تولید می‏کند که بخشی از آن به مصرف داخلی و بخش بیشتر آن صادر می‏شود.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسن کچل
|
Russian Federation
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
0
0
  این گروه بیش از یک سال پیش کشتی سازها رو جمع کرد و خواستار ساخت حداقل 4 یدک کش ظرف 2 ماه شدند. همه کشتی سازها هم گفتن نمی شود و تصمیم جلسه این شد که بروند از خارج بخرند، 6 تا ازاین 2 ماهها گذشته ولی هنوز گویا شناوری ساخته یا خریداری نشده است!!!!
ارسال نظر