کد خبر: ۱۸۹۴۸
تعداد بازدید: ۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

سپانیر سکوهای صدرا را تکمیل می‏کند

در پی توقف اقدام مدیریت شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) برای انتقال سکوهای در دست ساخت این شرکت به امارات، اخبار دریافتی از اجرای پروژه توسط شرکت تابعه قرارگاه خاتم حکایت دارد.

یک منبع آگاه در شرکت صدرا دراین باره به خبرنگار مارین نیوز گفت: انتقال سکوهای اقماری فاز 17 و 18 پارس جنوبی که قرار بود برای تکمیل و تحویل نهایی به یک یارد اماراتی، با واکنش جامعه دریایی و اقدام شورای تأمین متوقف شد؛ اما در این مدت اقدام خاصی روی سکوها انجام نگرفته است.

به گفته این منبع، سکوها در حال حاضر از بارج پیاده شده و در جزیره صنعتی بوشهر جادهی شده‏اند.

وی درعین حال از جلسات متعدد مدیران شرکت صدرا خبر داد و گفت: طبق اطلاعات واصله، کار تکمیل این سکوها در قالب کنسرسیومی به شرکت نفت و گاز سپانیر (متعلق به قرارگاه خاتم) واگذار شده است. طبق این توافق، سپانیر بعنوان پیمانکار سکوها را در محل جزیره صنعتی صدرا در بوشهر تکمیل خواهد کرد و درصدی هم به مدیریت صدرا پرداخت می‏شود.

این منبع درباره فضای موجود در شرکت صدرا نیز گفت: رکود پروژه‏ها و فعالیت‏ها ادامه دارد و نگرانی در بین کارگران و پرسنل همچنان وجود دارد؛ گرچه منتفی شدن انتقال سکوها به امارات و باقی ماندن کار در بوشهر، گام مثبتی محسوب می‏شود.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
تازه مسلمان
|
Russian Federation
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
0
0
  مارین نیوز سلام چند سوال خدمت تمام اهالی فن دریا ونفت دارم مخصوصا وزارت نفت 1- سپا نیر چه شرکتی است ، غیر از اینکه رهبر ویا سازنده سکوهایی است که موقعی که تلوزیون ان سکوها را نشان میداد انگار 20سال پیش ساخته شده است.با آن همه تاخیر وخرید متریال چینی که چند سال دیگه تق ان در خواهد امد. 2- پترو سینا اریا چه شرکتی است ، رهبر کنسرسیوم پروزه های ساحلی وفراساحلی فازهای 22و24 پارس جنوبی به مبلغ 5میلیارد دلار، اینهمه پول کجاست ، اطلاعات همهگانی این را میگوید که 607میلیون دلار از این پول صرف تکمیل فازهای 15 و16 شده است ، و100میلیون دلار از این پول در صدرا ناپدید شده است ، بقیه مطابق پیشرفت پرداخت ومابقی دست شرکت نفت باقی مانده است .والان شرکت صدرا لنگ حقوق وترخیص کالاها از گمرک میباشد .ایا این مسایل باید توسط چه کسی پیگیری وحل وفصل شود مدیریت طرح های پارس جنوبی شرکت نفت وگاز پارس ومدیریت پتروسینا اریا باید در خصوص برون سپاری عرشه ها که توسط وزیر نفت سابق وخارج کردن 5/11 میلیون دلار پول باید پاسخ گو باشند ، نباید باشند؟ ایا فکر نمیکنید موضوع تمام این مدت زدوبند بین خودشان بوده تا این کلاف سر در گم باشد؟ ازخودتان نمیپرسید که این سکوها توسط چه کسانی میخواهد ساخته شود ]؟ مگر همین مهندس ها وجوشکاران وکمک جوشکاران وکاردانان وکارگر ها نیستند ؟ ایا فکر نمی کنید مدیریت های چیده شده یا سواد اینکار را ندارند ویا سواد اینکار را دارند ولی نمی خواهند این کار انجام شود ویا متعهد نیستند ویا اینکه هرچی زمان بگذرد چیزی گیرشان میاید خوب به قضیه فکر کنید وتجزیه وتحلیل نمایید جمع بندی کلام تمام شرکت های وابسته به این پروژه ها باید پاسخ گو باشند شرکت نفت وگاز پارس ، پتروسینا اریا مسئول به پاسخگویی به جامعه دریای ونفتی هستند وباید پاسخگو باشند اگر هم نیستند کل مدیریت وساخت را به مدیران جهادی بسپارند واز دور نظاره گر باشند ببیند کار کردن یعنی چه ببینند هنوز کسانی هستند که با دیدن خمره پول ودلار دست وپایشان سست نمی شود وبه وطن واسلام ورهبری معتقد میباشند. بدرود تا وقتی دیگر
ارسال نظر