کد خبر: ۱۸۹۵۵
تعداد بازدید: ۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

سه چالش جهانی صنایع نفت و گاز از نگاه مدیرعامل استات اویل

مدیرعامل استات اویل توجه جدی تر به پیامدهای زیست محیطی و اجتماعی تولید نفت و گاز را شرط بقای بلندمدت صنعت نفت و گاز می‏داند.

به گزارش نشریه اویل اند گس، هلگ لاند گفت: اگر صنعت نفت و گاز جهانی انتظار بقا دارد، باید همزمان از نظر اقتصادی رقابتی‏تر، از نظر زیست محیطی امن‏تر و از نظر اجتماعی مسؤول‏تر شود.

وی افزود: امروز اگر به مسائل فراروی این صنعت، به ویژه یافتن راههای جدید و باصرفه‏تر عرضه محصولات بنگرید، متوجه بزرگی و خطیر بودن این چالش‏ها می‏شوید، این صنعت باید صنعتی رقابتی و یک منبع انرژی قابل اتکا باقی بماند.

مدیرعامل استات اویل گفت: جامعه بویژه سیاستمداران باید میدان بازی همگنی را از سویی برای تولید نفت و گاز بیشتر و از سوی دیگر توجه به اثرات آب و هوایی و اجتماعی این کار بیابند.

لاند تصریح کرد که از این منظر استات اویل در چهار عرصه اصلی اقداماتی را انجام داده است.

احیای دوباره فلات قاره نروژ که در ١٠ سال گذشته اکتشاف‏های بزرگی حتی در نواحی قدیمی آن انجام شده است، سازماندهی دوباره فعالیت‏های استخراجی خود در بیش از ١٠ سال گذشته، مدرن‏سازی چشم‏انداز گاز طبیعی خود با حرکت به سوی قراردادهای گاز در برابر گاز  و احداث یک بنیان گازی محکم در آمریکا و اروپا از جمله این اقدامات به شمار می‏رود.

همچنین تداوم شکل‏دهی به کسب و کار نفت و گاز غیرمتعارف خود بعنوان مبنایی برای عرضه درازمدت خواهد بود.

به باور لاند، طی ١٠ سالی که وی سکان هدایت استات اویل را در دست دارد، شرکت‏های نفت و گاز به دلیل تمام سیاست‏هایی که باید با آنها روبرو شوند، به شکل فزاینده‏ای به مؤسسات مدیریت ریسک تبدیل شده‏اند.

ارسال نظر