کد خبر: ۱۸۹۹۴
تعداد بازدید: ۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

گوی شناور پایانه عسلویه آب اندازی شد

رییس پایانه صادرات میعانات گازی عسلویه گفت: با تعمیر گوی شناور(SBM) شماره یک این پایانه به دست متخصصان شرکت پایانه‏های نفتی ایران، این گوی آب اندازی و آماده بارگیری و تحویل میعانات گازی پارس جنوبی به خریداران جهانی شد.

به گزارش مارین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت پایانه‏های نفتی ایران، غلامعباس حیدری افزود: گوی شناور شماره یک پایانه میعانات گازی عسلویه از نوع WHBELAND RAIL است که قابلیت پهلودهی و بارگیری نفتکش‏های تا ظرفیت 300 هزار تن را دارد و می‏تواند در هر ساعت 6000 بشکه میعانات گازی را به نفتکش منتقل کند.

وی ادامه داد: طبق استاندارد بین‏المللی OCIMF هر پنج سال، گوی‏های شناور باید از محل نصب در دریا جدا و به ساحل انتقال یابد و تعمیر اساسی و بازبینی نهایی شود.

حیدری درباره تعمیر گوی شناور شماره یک پایانه صادرات میعانات گازی عسلویه گفت: درآغاز سال گذشته در بازرسی کارشناسان اداره بازرسی فنی شرکت پایانه‏های نفتی ایران و اعلام گزارش به مدیریت شرکت، پروژه تعمیر اساسی گوی شناور شماره یک این پایانه دردستور کار شرکت پایانه‏ها قرار گرفت و مهندسان شرکت به همراه دیگر پیمانکاران داخلی با امکانات محدود موجود این مهم را به سرانجام رساندند.

وی با اشاره به فعالیت‏ها برای تعمیر گوی شناور شماره یک عسلویه یادآور شد: پس از برپایی کارگاه تعمیراتی در ساحل خلیج فارس، عملیات جداسازی گوی شناور از موقعیت جغرافیایی دردریا و انتقال به کارگاه ساحل آغاز و بلافاصله بخش چرخان این دستگاه از بدنه که شامل سه بازوی متصل به بخش چرخان مرکزی است، جداسازی شد.

حیدری گفت: بازرسی فنی و تشخیص قسمت‏های آسیب دیده، تعیین درصد پوسیدگی وارائه دستورالعمل‏های اجرایی یک فرآیند فنی و عملیاتی مهم بود که از سوی کارشناسان بازرسی فنی شرکت پایانه‏های نفتی ایران به اجرا درآمد.

رییس پایانه صادرات میعانات گازی عسلویه بیان کرد: پس از تعمیرات اساسی، ترمیم و ساخت و تعویض قطعات پوسیده و آسیب دیده، سند بلاست و رنگ آمیزی قسمت‏های مختلف این گوی شناور طبق دستورالعمل‏های اجرایی صادره ازسوی بازرسی فنی شرکت با موفقیت کامل به پایان رسید و پس از آن آزمایش‏های مختلف، نظارت، بازرسی و تست تمام قطعات نصب شده گوی شناورنیز صورت گرفت.

حیدری گفت: با انجام همه این فعالیت‏ها، عملیات انتقال گوی شناور به موقعیت جغرافیایی و استقرار آن در عمق 45 متری خلیج فارس و نصب در محل توسط شش رشته زنجیر به طول هر رشته 300 متر انجام شد و پس از اطمینان از صحت نصب، گوی شناور شماره یک پایانه عسلویه آماده بارگیری و صادرات میعانات گازی شد.

ارسال نظر