به گزارش مارین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت پایانههای نفتی ایران، غلامعباس حیدری افزود: گوی شناور شماره یک پایانه میعانات گازی عسلویه از نوع WHBELAND RAIL است که قابلیت پهلودهی و بارگیری نفتکشهای تا ظرفیت 300 هزار تن را دارد و میتواند در هر ساعت 6000 بشکه میعانات گازی را به نفتکش منتقل کند.
وی ادامه داد: طبق استاندارد بینالمللی OCIMF هر پنج سال، گویهای شناور باید از محل نصب در دریا جدا و به ساحل انتقال یابد و تعمیر اساسی و بازبینی نهایی شود.
حیدری درباره تعمیر گوی شناور شماره یک پایانه صادرات میعانات گازی عسلویه گفت: درآغاز سال گذشته در بازرسی کارشناسان اداره بازرسی فنی شرکت پایانههای نفتی ایران و اعلام گزارش به مدیریت شرکت، پروژه تعمیر اساسی گوی شناور شماره یک این پایانه دردستور کار شرکت پایانهها قرار گرفت و مهندسان شرکت به همراه دیگر پیمانکاران داخلی با امکانات محدود موجود این مهم را به سرانجام رساندند.
وی با اشاره به فعالیتها برای تعمیر گوی شناور شماره یک عسلویه یادآور شد: پس از برپایی کارگاه تعمیراتی در ساحل خلیج فارس، عملیات جداسازی گوی شناور از موقعیت جغرافیایی دردریا و انتقال به کارگاه ساحل آغاز و بلافاصله بخش چرخان این دستگاه از بدنه که شامل سه بازوی متصل به بخش چرخان مرکزی است، جداسازی شد.
حیدری گفت: بازرسی فنی و تشخیص قسمتهای آسیب دیده، تعیین درصد پوسیدگی وارائه دستورالعملهای اجرایی یک فرآیند فنی و عملیاتی مهم بود که از سوی کارشناسان بازرسی فنی شرکت پایانههای نفتی ایران به اجرا درآمد.
رییس پایانه صادرات میعانات گازی عسلویه بیان کرد: پس از تعمیرات اساسی، ترمیم و ساخت و تعویض قطعات پوسیده و آسیب دیده، سند بلاست و رنگ آمیزی قسمتهای مختلف این گوی شناور طبق دستورالعملهای اجرایی صادره ازسوی بازرسی فنی شرکت با موفقیت کامل به پایان رسید و پس از آن آزمایشهای مختلف، نظارت، بازرسی و تست تمام قطعات نصب شده گوی شناورنیز صورت گرفت.
حیدری گفت: با انجام همه این فعالیتها، عملیات انتقال گوی شناور به موقعیت جغرافیایی و استقرار آن در عمق 45 متری خلیج فارس و نصب در محل توسط شش رشته زنجیر به طول هر رشته 300 متر انجام شد و پس از اطمینان از صحت نصب، گوی شناور شماره یک پایانه عسلویه آماده بارگیری و صادرات میعانات گازی شد.