کد خبر: ۱۹۰۱۶
تعداد بازدید: ۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

تصمیمات کمیسیون اصل 90 درباره پارس جنوبی

کمیسیون اصل نود مقرر کرد:فازهای پارس جنوبی اولویت بندی شود و با تزریق منابع و نظارت کافی بر شرکت‏های پیمانکار، فازهایی که در اولویت قرار گرفته اند؛ به بهره برداری برسند.

به گزارش مارین نیوز، مصطفی افضلی فرد در تشریح جلسه عصر دیروز کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس گفت: در این نشست که با حضور مسؤولان شرکت صنایع ملی پتروشیمی و پالایش و پخش فرآورده‏های نفتی، سازمان پدافند غیر عامل و خصوصی سازی برگزار شد در مورد مشکلات ومنابع مالی پارس جنوبی بحث و تبادل نظر شد.

این نماینده مجلس گفت: با وجود پشتیبانی از قراردادهای منعقد شده، پیشرفت فیزیکی بر اساس برنامه انجام نشده و طبیعتا این موضوع باعث  شده برداشت بموقع، لازم و مناسب از فازهای پارس جنوبی نداشته باشیم .

افضلی فرد بیان کرد: قرار شد فازهای پارس جنوبی اولویت بندی شود و با تزریق منابع و نظارت کافی بر شرکت‏های پیمانکار، فازهایی که در اولویت قرار گرفته اند به بهره برداری برسند.

وی افزود: اولویت با فازهایی است که بیش از ٥٠ درصد پیشرفت دارند. همچنین در خصوص نیروهایی که قرار است در این فازها مشغول کنند تمهیدات اندیشیده شود تا با بکارگیری بموقع آنها از تعدیل نیروها جلوگیری شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود عنوان کرد: با توجه به عمر مفید میدان گازی پارس جنوبی اگر وزارت نفت کوتاهی کند و تمهیدی برای بهره برداری بموقع از فازها نیندیشد؛ کشور متحمل خسارت می‏شود.

ارسال نظر