کد خبر: ۱۹۰۲۱
تعداد بازدید: ۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

آمادگی شرکت ایتالیایی برای ساخت سکو و تجهیزات دریایی ایران

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: باتوجه به حساسیت تأمین تجهیزات فازهای پارس جنوبی، سازندگان داخلی باید تمام تلاش خود را برای تحویل به موقع این تجهیزات انجام دهند.

به گزارش مارین نیوز، علی اکبر شعبانپور تصریح کرد: تأخیر در تأمین تجهیزات پارس جنوبی سبب می‏شود کشور میلیاردها دلار ضرر کند، از این رو در میدان مشترک تأخیر جایز نیست.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس درباره اینکه «هم اکنون چه میزان از کالاهای ساخت داخل در پارس جنوبی استفاده می‏شود؟»، گفت: باتوجه به اینکه قرارداد ١٧ فاز پارس جنوبی در سال‏های گذشته با پیمانکاران داخلی بسته شده؛ برای استفاده از کالاهای ساخت داخل باید پیمانکاران این فازها تصمیم گیری کنند.

وی افزود: هم اکنون تجهیزات واحد یوتولیتی (آب و برق و بخار)، آتش نشانی، تجهیزات مربوط به مخازن، دیگهای بخار، آب شیرین کن، لوله ها و ... از داخل کشور تأمین می‏شود.

شعبانپور بر بومی سازی تجهیزات حفاری در بخشهای برون چاهی و درون چاهی تأکید کرد و گفت: سازندگان تجهیزات داخلی باید روی زمان تعیین شده برای تکمیل تجهیزات مورد نیاز پروژه های صنعت نفت پایبند باشند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه «سازندگان باید از ابتدای ساخت پروژه هزینه آن را برآورد کنند»، تصریح کرد: برخی از سازندگان در حین انجام کار اعلام می‏کنند هزینه ساخت افزایش یافته؛ این مسأله بیانگر این است که برآورد خوبی از هزینه ها در ابتدای کار نداشتند که درست نیست. 

وی درباره جزئیات مذاکره با شرکت نول ماری که یکی از شرکت‏های زیرمجموعه شرکت انی ایتالیا است، گفت: این شرکت در زمینه ساخت تجهیزات دریایی و سکو فعال و علاقمند به کار در ایران است.

شعبانپور درباره مذاکره با دیگر شرکت ایتالیایی (ولو) نیز گفت: مذاکره با این شرکت برای خرید کالا و تأمین تجهیزات پارس جنوبی انجام شده، البته شرکت ایتالیایی ولو پیش از این نیز در زمینه تأمین تجهیزات پارس جنوبی در ایران حضور داشته است.

ارسال نظر