تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۱۹۲۴۹
تعداد بازدید: ۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

قاسمی‏زاده از ایزوایکو رفت

مهندس حمید قاسمی‏زاده که در دی ماه 1390 از سازمان صنایع دریایی با عنوان مدیرعامل شرکت کشتی‏سازی بحر گسترش مأمور به خدمت در مجتمع کشتی‏سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) شده بود، از این شرکت رفت.

وی در گفت‏وگو با خبرنگار مارین نیوز با تأیید این مطلب گفت: من پس از فارغ‏التحصیلی از دانشکده کشتی‏سازی دانشگاه امیر کبیر در سال 71 تا اواخر سال 1383 در صنایع شهید درویشی در قسمت‏های QC و تولید مشغول به کار بودم که پس از آن نیز در گروه و سازمان صنایع دریایی در قسمت‏های مختلف سازمان تا دی ماه سال 1390 مشغول به خدمت بودم و بعد از آن بعنوان به صورت مأمور به خدمت از این سازمان به مجتمع کشتی‏سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) که به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) وابسته است، منتقل و بعنوان مدیرعامل شرکت کشتی‏سازی بحر گسترش مشغول بکار شدم.

قاسمی‏زاده افزود: فعالیت‏های شاخص و کارهای تمام شده شرکت بحر گسترش در این دوره را می‏توان به اتمام و تحویل‏دهی کشتی کانتینربر کاشان، اتمام عملیات وابسته و به آب اندازی شناور 35000 تنی حمل فرآورده‏های نفتی، عملیات تعمیرات نیمه اساسی سکوی حفاری دریایی شهید مدرس، ساخت اسکله شناور جزیره هرمز، ساخت دو دستگاه بوم تخلیه کانتینر  اسکله شهیدرجایی نام برد.

مدیرعامل سابق شرکت کشتی‏سازی بحر گسترش ادامه داد: در حوزه منایع انسانی و مالی خوشبختانه با وجود رکورد کاری چند سال گذشته توانستیم از کاهش نیرو جلوگیری کرده و طی این مدت حق و مزایای پرسنل را بدون وقفه در موعد مقرر پرداخت کردیم و توانستیم این شرکت را که از نظر حسابرسی ماده 141 بود، از این حالت خارج کنیم.

وی درباره پروژ‏های در دست اقدام شرکت کشتی‏سازی بحر گسترش نیز توضیح داد: پروژ‏های شناوری که هم‏اکنون در دست ساخت است، عبارتند از: سه فروند شناور لجستیکی سکوهای دریایی شرکت امیدان ساحل، دو فروند لندینگ کرافت کاتاماران که برای اولین در ایران طراحی و ساخته شده و یکی از مراحل آماده‏سازی تحویل دهی را به انجام رساندیم و شناور مقابله با آلودگی‏های نفتی که با توجه به ورود اقلام دکوراسیون و برق از طرف کارفرما انشاءلله بتوان امسال آن را تحویل داد.

قاسمی‏زاده افزود: در حوزه تعمیرات با توجه به ظرفیت خالی و اصل خودگردانی مجموعه و بازار موجود این شرکت از سال 1391 ورود پیدا کرد و بالای 50 شناور تعمیرات آن انجام شد که با ورود به این حوزه حداقل 50 درصد هزینه‏های جاری شرکت را توانستیم پوشش دهیم.

وی با بیان اینکه «در حوزه نفت و گاز نیز بخش تعمیرات سکوهای حفاری را فعال کردیم»، گفت: دو سکوی مپنا و سینا را دست اصلاحات و تعمیرات اساسی داریم که پیش‏بینی می‏شود سکوی مپنا حداکثر یک ماه دیگر برای انجام عملیات انتقال یابد؛ ولی سکوی سینا به تازگی وارد شده و هنوز در حال ارزیابی وآماده سازی پکیج تعمیراتی هستیم.

مدیرعامل سابق شرکت کشتی‏سازی بحر گسترش یادآور شد: همچنین در حوزه ساخت، چهار مجموعه سازه فاز 14 پارس جنوبی به همراه FSP دک‏ها در این شرکت در دست  ساخت است.

قاسمی‏زاده در پاسخ به این پرسش که «علت ناگهانی شدن رفتن شما از ایزوایکو چه بود؟»، گفت: نمی‏توان گفت ناگهانی زیرا از اواخر سال گذشته مشخص شد که ادامه همکاری من با ایدرو بصورت مأمور (برای سال سوم) امکانپذیر نیست و پس از طرح این موضوع با جناب مهندس شافعی (رئیس وقت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) توسط آقای مهندس رضاییان، مدیرعامل ایزوایکو، علیرغم قول اقدام جهت انتقال دایم متاسفانه در اواخر روز کاری خود با این موضوع مخالفت کردند و عملا راهی جز بازنشستگی پیش از موعود و یا برگشت به مجموعه قبلی را نداشتم.

وی افزود: از مدیران محترم سازمان صنایع دریایی طی این مدت باید بخاطر کمال همکاری و درک این موضوع که ایزوایکو را سرمایه ملی می‏دانستند و کمک و تقویت آنجا را لازم دانسته و هرگونه همکاری که برای مأمور شدن اینجانب لازم بود، فراهم کردند؛ مراتب تشکر و قدردانی را دارم. همچنین از هیأت مدیره شرکت بحر گسترش بویژه رئیس هیأت مدیره جناب مهندس رضاییان که با اعتماد کامل و تفویض اختیارات خود به اینجانب کمک بسیار زیادی در پیشرفت و توسعه این شرکت داشتند، نیز باید قدردانی کرد.

به عقیده قاسمی‏زاده، مجموعه کار گروهی با سه محور صداقت، اعتماد و تخصص‏گرایی باعث اطمینان کارفرمایان در حوزه‏های ساخت و تعمیرات شناور‏ها و سکو‏های دریایی چه در بخش خصوصی و دولتی به این شرکت شد که از تمام آنان نیز بخاطر این موضوع متشکر هستم.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
اميد مرادي
|
Russian Federation
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
0
0
  باسلام باشنيدن اين خبر خيلي ناراحت شدم چون صنعت كشتي سازي كشوريكي از متخصصين ارزنده ومعتقدبه اصول ،ارزشي ،اجرايي ومجرب را درشرايطي كه مملكت نيازمند چنين بزرگاني است راكه نميدانم به چه دلائلي كنار گذاشته شده ودر موقعيتي قرار گرفته كه مجبور به بازنشستگي پيش از موعدشده است ايشان هم درسازمان صنايع دريايي وهم در مجموعه بزرگ ايزوايكو كه كارهاي بزرگ وارزنده اي را انجام داده اند قابل تقدير است پروژه بزرگ ايران كاشان كه حاصل زحمات تمام مجموعه ايزوايكوو و بالاخص ايشان است كار ارزنده اي است كارهاي افتخاري كه ايشان در تشكلهاي دريايي انجام داده اند قابل تقدير است وسفارشاتي كه اينجانب به ايزوايكو دادم حاصل اعتماد به مجموعه ايزوايكو وايشان بوده است اميدوارم كه صنايع دريايي كشور ازتجربيات بزرگاني همچون مهندس قاسمي زاده استفاده كند زيرا دلسوزاني چون ايشان باعث افتخار وسربلندي ايران وصنعت بزرگ كشتي سازي كشور ميباشد حق نگهدارت
ابراهیم
|
Russian Federation
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
0
0
  مهندس جان همه ما میدانیم در در شرایط سخت وعدم نقدینگی شرکت جنابعالی با چه حسن نیت وتلاش های مستمر توانستید پروژه ها را به اتمام رسانیده وحقوق پرسنل را بدون تاخیر پرداخت کنید. دعای همه همکاران بدرقه ی راهتان .ممنونیم که در این مدت اندک بسیاری از مشکلاات ما کارگران را رفع نمودید.
شيرزادي
|
Russian Federation
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
0
0
  با سلام و احترام ، بنده نيز بنوبه خودم از زحمات و تلاش بي شائبه اقاي مهندس قاسمي زاده كه از مديران زحمت كش و متخصص و ارزشي در حوزه صنايع دريايي كشور ميباشند كه در ارتقاء كمي و كيفي صنايع كشتي سازي منشاء خير و بركت براي كشور عزيزمان بوده اند كمال تشكر و قدرداني را دارم و توفيق روزافزون ايشان را از خداوند متعال مسالت مينمايم.و اميدوارم جامعه صنايع دريايي از تجارب و تخصص گرانقدر ايشان اين بار در بخش خصوصي كمافي السابق بهره مند گردد.
رستگارنيا
|
Russian Federation
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
0
0
  ضمن تبريك و خسته نباشى به حضر تعالى بابت زحمات مخلصانه و بسيار مؤثر در شكوفايى صنعت كشتى سازى كشور عزيزمان استمرار خدمات شايان توجهتان در اين مسير را از خداوند منان مسئلت مينمايم ولى دراين برهه حساس كشور كه بيش از پيش نياز به نيروهاى متعهد و متخصص همچون شمااحساس ميشود جاى اين سؤال از مسئولين محترم ايدرو خاليست كه چرا ؟
علی....
|
Russian Federation
|
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
0
0
  سلام مهندس جان ، من وقتی این موضوع را فهمیدم بد جوری حالم گرفته شد ؟!رفتن کسی که اخلاقش و رفتارش الگوی کارگر و کارشناس است و انسانی پاک و عاری از هر گونه زدو بند و .... است ضربه بدی بر پیکره بحر گسترش بود. بنده همیشه دعاگوی شما هستم قربان شما علی....
ایمان
|
Russian Federation
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
0
0
  جناب مهندس قاسمی زاده باسلام و سپاس از زحمات بی دریغ شما در عرصه صنایع دریایی و کشتی سازی و ارزوی صحت وسلامتی جناب عالی
محمود رضا بحرینی
|
Russian Federation
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
0
0
  با سلام شنیدن خبر جدائی شما از صنعت کشتی سازی باعث نارحتی متخصصین و صاحب نظران در صنعت کشتی سازی شده و امیدوارم در آینده از تجربیات و نظرات مدیران توانمندی همچون شما استفاده شود با آرزوی سلامتی وتوفیق برای شما حق نگهدار
بحيرايي
|
Russian Federation
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
0
0
  سلام وعرض ادب خدمت همه دلسوزان صنعت دريايي كشور. خروج شخصيتي مانند مهندس قاسميزاده از ايزوايكو يقينا باعث ناراحتي جامعه دريايي خواهد شد . با توجه به ابلاغ سياست دولت تدبير و اميد در زمينه اهميت صنعت دريايي، انتظار ميرود مديران ارشد كشور براي حفظ متخصصين متعهد و دلسوز و كاردان بهتر عمل كنند با آرزوي بهروزي و موفقيت روزافزون براي برادر ارجمندم حميد قاسمي زاده
دلواپس
|
Russian Federation
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
0
0
  با سلام خدمت جناب مهندس قاسمی زاده خسته نباشیدعرض میکنیم. باید خدمت دوستان عرض کنم که با توجه به خدمات عرض شده توسط مهندس قاسمی زاده، مواردی هم هستند که عنوان نشده است: 1- توقف ادامه ساخت و تکمیل شناور کانتینربر به مدت تقریبا دو سال. 2- توقف ادامه ساخت و تکمیل شناور نفتکش به مدت تقریبا دو سال. 3- ساخت شناور کاتاماران به قیمت کیلویی 1.2§. (کمتر از چهار هزار تومان.) 4- قرارداد ساخت شناور کاتا ماران دوم با قیمت حدود 2§ . (هفت هزار تومان) 5- ساخت پنج سکشن از سه شناور یوتیلیتی بدون پیش پرداخت قابل توجهی. 6 - تعمیر سکوی حفاری مدرس با حد اقل دستمزد و میزان قابل توجهی زیان. 7- قرار داد تعمیر سکوی حفاری مپنا با حداقل مبلغ و زیان احتمالی شرکت. با امید به پیشرفت صنعت کشتی سازی
ارسال نظر