وی در گفتوگو با خبرنگار مارین نیوز با تأیید این مطلب گفت: من پس از فارغالتحصیلی از دانشکده کشتیسازی دانشگاه امیر کبیر در سال 71 تا اواخر سال 1383 در صنایع شهید درویشی در قسمتهای QC و تولید مشغول به کار بودم که پس از آن نیز در گروه و سازمان صنایع دریایی در قسمتهای مختلف سازمان تا دی ماه سال 1390 مشغول به خدمت بودم و بعد از آن بعنوان به صورت مأمور به خدمت از این سازمان به مجتمع کشتیسازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) که به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) وابسته است، منتقل و بعنوان مدیرعامل شرکت کشتیسازی بحر گسترش مشغول بکار شدم.
قاسمیزاده افزود: فعالیتهای شاخص و کارهای تمام شده شرکت بحر گسترش در این دوره را میتوان به اتمام و تحویلدهی کشتی کانتینربر کاشان، اتمام عملیات وابسته و به آب اندازی شناور 35000 تنی حمل فرآوردههای نفتی، عملیات تعمیرات نیمه اساسی سکوی حفاری دریایی شهید مدرس، ساخت اسکله شناور جزیره هرمز، ساخت دو دستگاه بوم تخلیه کانتینر اسکله شهیدرجایی نام برد.
مدیرعامل سابق شرکت کشتیسازی بحر گسترش ادامه داد: در حوزه منایع انسانی و مالی خوشبختانه با وجود رکورد کاری چند سال گذشته توانستیم از کاهش نیرو جلوگیری کرده و طی این مدت حق و مزایای پرسنل را بدون وقفه در موعد مقرر پرداخت کردیم و توانستیم این شرکت را که از نظر حسابرسی ماده 141 بود، از این حالت خارج کنیم.
وی درباره پروژهای در دست اقدام شرکت کشتیسازی بحر گسترش نیز توضیح داد: پروژهای شناوری که هماکنون در دست ساخت است، عبارتند از: سه فروند شناور لجستیکی سکوهای دریایی شرکت امیدان ساحل، دو فروند لندینگ کرافت کاتاماران که برای اولین در ایران طراحی و ساخته شده و یکی از مراحل آمادهسازی تحویل دهی را به انجام رساندیم و شناور مقابله با آلودگیهای نفتی که با توجه به ورود اقلام دکوراسیون و برق از طرف کارفرما انشاءلله بتوان امسال آن را تحویل داد.
قاسمیزاده افزود: در حوزه تعمیرات با توجه به ظرفیت خالی و اصل خودگردانی مجموعه و بازار موجود این شرکت از سال 1391 ورود پیدا کرد و بالای 50 شناور تعمیرات آن انجام شد که با ورود به این حوزه حداقل 50 درصد هزینههای جاری شرکت را توانستیم پوشش دهیم.
وی با بیان اینکه «در حوزه نفت و گاز نیز بخش تعمیرات سکوهای حفاری را فعال کردیم»، گفت: دو سکوی مپنا و سینا را دست اصلاحات و تعمیرات اساسی داریم که پیشبینی میشود سکوی مپنا حداکثر یک ماه دیگر برای انجام عملیات انتقال یابد؛ ولی سکوی سینا به تازگی وارد شده و هنوز در حال ارزیابی وآماده سازی پکیج تعمیراتی هستیم.
مدیرعامل سابق شرکت کشتیسازی بحر گسترش یادآور شد: همچنین در حوزه ساخت، چهار مجموعه سازه فاز 14 پارس جنوبی به همراه FSP دکها در این شرکت در دست ساخت است.
قاسمیزاده در پاسخ به این پرسش که «علت ناگهانی شدن رفتن شما از ایزوایکو چه بود؟»، گفت: نمیتوان گفت ناگهانی زیرا از اواخر سال گذشته مشخص شد که ادامه همکاری من با ایدرو بصورت مأمور (برای سال سوم) امکانپذیر نیست و پس از طرح این موضوع با جناب مهندس شافعی (رئیس وقت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) توسط آقای مهندس رضاییان، مدیرعامل ایزوایکو، علیرغم قول اقدام جهت انتقال دایم متاسفانه در اواخر روز کاری خود با این موضوع مخالفت کردند و عملا راهی جز بازنشستگی پیش از موعود و یا برگشت به مجموعه قبلی را نداشتم.
وی افزود: از مدیران محترم سازمان صنایع دریایی طی این مدت باید بخاطر کمال همکاری و درک این موضوع که ایزوایکو را سرمایه ملی میدانستند و کمک و تقویت آنجا را لازم دانسته و هرگونه همکاری که برای مأمور شدن اینجانب لازم بود، فراهم کردند؛ مراتب تشکر و قدردانی را دارم. همچنین از هیأت مدیره شرکت بحر گسترش بویژه رئیس هیأت مدیره جناب مهندس رضاییان که با اعتماد کامل و تفویض اختیارات خود به اینجانب کمک بسیار زیادی در پیشرفت و توسعه این شرکت داشتند، نیز باید قدردانی کرد.
به عقیده قاسمیزاده، مجموعه کار گروهی با سه محور صداقت، اعتماد و تخصصگرایی باعث اطمینان کارفرمایان در حوزههای ساخت و تعمیرات شناورها و سکوهای دریایی چه در بخش خصوصی و دولتی به این شرکت شد که از تمام آنان نیز بخاطر این موضوع متشکر هستم.