کد خبر: ۳۰۹۵۱
تعداد بازدید: ۱۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳

صنعت کشتیرانی رویکردی سنتی دارد

عضو کمیسیون عمران جلس با بیان اینکه ما در سال جاری نزدیک به ۴۰ هزارمیلیارد تومان عدم تحقق بودجه داریم، گفت: صنعت کشتیرانی رویکردی سنتی دارد.
عضو کمیسیون عمران جلس با بیان اینکه ما در سال جاری نزدیک به ۴۰ هزارمیلیارد تومان عدم تحقق بودجه داریم، گفت: صنعت کشتیرانی رویکردی سنتی دارد.
به گزارش مارین نیوز، سیداحسن علوی درگفت وگو با خانه ملت درباره وضعیت صنعت کشتیرانی در کشور،گفت:نباید مدیران شرکت‌های زیرمجموعه کشتیرانی تنها منافع شرکتی را درنظر بگیرند، بلکه باید در راستای یک مدیریت واحد در زمان پساتحریم  به فکر توسعه این صنعت تاثیرگذار در سیستم اقتصادی کشور باشیم.

صنعت کشتیرانی نیازمند  افزایش بودجه  است
نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت کشتیرانی توسعه یافته نیست،تصریح کرد: ابزارهای قدیمی نمی‌توانند فعالیت‌های صنعت کشتیرانی  را در کشور زنده و پویا نگه دارند و متاسفانه این صنعت با تکنولوژی رور عجین نشده است.
وی با بیان اینکه صنعت کشتیرانی نیازمندافزایش بودجه است، تصریح کرد: خوشبختانه برجام به سمت فرجام شدن حرکت کرد و با رفع تحریم‌ها امیدواریم با اعتبارات و تزریق تسهیلات کارشناسی شده به صنعت کشتیرانی از ابزارهای سنتی به سمت مدرن تغییر جهت دهیم.
علوی افزود:متاسفانه در سطح کلان مناقصه‌ها و مزایده‌ها جای اما و اگر دارد و به همین علت  باید سیستم‌های نظارتی کشور در راستای برگزاری مناقصه و مزایده‌ها  فعال تر حرکت کنند.
توسعه تجارت دریایی درعرصه بین الملل نیازمند ایجاد اسکله‌های مدرن برای پهلوگیری 
نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خلاء قانونی مقدمات قانون گریزی را مهیا می‌کند،گفت: پیامدهای قانون گریزی ایجاد رانت خواری و فساد است؛ بنابراین باید در بحث نظارت  بر سیستم‌های اقتصادی در صنعت‌های مختلف با رویکرود برنامه ریزی شده و کارآمدتر حرکت کنیم.
عضوکمیسیون عمران مجلس، یادآورشد:ما نیازمند توسعه اسکله‌ها در بنادر هستیم؛زیرا با رفع تحریم‌ها بطورحتم صنعت کشتیرانی فعال تر می‌شود، بنابراین بدیهی است که با توسعه تجارت دریایی در عرصه بین الملل ما نیازمند ایجاد اسکله‌های مدرن برای پهلوگیری کشتی تجاری هستیم.

بنابراین گزارش، کشتیرانی ایران از لیست تحریم ها برداشته شد و برطبق خبرهای رسیده  تمامی کشتی های ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از لیست تحریم های هشت ساله خارج شدند.
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مجموعه شرکت های گروه از سپتامبر 2008 تاکنون در 22 نوبت تحت تحریم دفتر کنترل سرمایه های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) قرار گرفت که 20 مورد آن پس از تصویب قطعنامه 1929 و از ابتدای تیرماه 1389بوده است.
علاوه بر این از ابتدای سال 1390 تاکنون افک 13 تحریم و دو بخشنامه علیه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران صادر و اعمال کرد که در مجموع (OFAC) تا به حال 132 شرکت و 16 نفر از مدیران کشتیرانی را تحریم کرده که بیشترین تعداد در بین سازمان ها و ارگانهای تحریم شده در سطح کشور بوده است.


ارسال نظر