۰۱ آذر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷
تازه های سایت
پربازدید ترین اخبار

عمومی

تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳ / موانع داخلی؛ ترمز فعالیت بخش خصوصی

تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳ / موانع داخلی؛ ترمز فعالیت بخش خصوصی

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران گفت: عدم مداخله سازمان ‌‌‌های حاکمیتی در مباحث مرتبط با فرآیندهای اجرایی لجستیک و به حداقل رساندن دولتی بودن فعالیت‌‌‌ ها، از جمله موضوعاتی است که اگر مورد توجه قرار گیرد، سرعت موتور فعالیت بخش خصوصی را بیشتر می‌‌‌کند.
بازنگری در سند راهبردی گروه کشتیرانی بر اساس ابلاغیه اقتصاد دریامحور

بازنگری در سند راهبردی گروه کشتیرانی بر اساس ابلاغیه اقتصاد دریامحور

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از بازنگری در سند راهبردی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۶ بر‌اساس ابلاغیه اخیر مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد دریامحور خبر داد و گفت: برنامه جامعی جهت تأمین و ارتقای نیروی انسانی متخصص و متعهد جهت به‌کارگیری در ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تدارک دیده شده است.
تقسیم سود گروه کشتیرانی بین سهامداران / نوسازی ناوگان از سود گروه کشتیرانی
با تقسیم ۸۰ درصد از سود در مجمع عادی عمومی سالیانه:

تقسیم سود گروه کشتیرانی بین سهامداران / نوسازی ناوگان از سود گروه کشتیرانی

گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در مجمع عادی عمومی سالیانه خود به ازای هر سهم، ۲۳۳۰ ریال بین سهامداران حقوقی و حقیقی سود تقسیم کرد.
جهش سود خالص گروه کشتیرانی / تاکید مدیرعامل کشتیرانی بر نوسازی ناوگان
در مجمع عادی عمومی سالیانه مطرح شد:

جهش سود خالص گروه کشتیرانی / تاکید مدیرعامل کشتیرانی بر نوسازی ناوگان

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: با تغییر در رویکرد‌های اداره شرکت و تدوین سند راهبردی، از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ سود عملیاتی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، جهش قابل توجهی داشته است.
درباره بانکرینگ صرفا کلی ‌گویی شده بود / صنعت ‎مغفول مانده‌ بانکرینگ احیا می‌ شود

درباره بانکرینگ صرفا کلی ‌گویی شده بود / صنعت ‎مغفول مانده‌ بانکرینگ احیا می‌ شود

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تصویب انجام بانکرینگ در برنامه هفتم توسعه به دلایل عدم تحقق این مهم در برنامه‌ های قبلی اشاره کرد و گفت: از آنجا که در برنامه ‌های قبلی در رابطه با بانکرینگ صرفا کلی ‌گویی شده بود در برنامه هفتم وظایف تمامی دستگاه ‌ها برای انجام این کار به طور دقیق مشخص شد.
عملکرد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم / تدوین سند راهبردی ۵ ساله گروه کشتیرانی / سفارش ساخت شناور و کانتینر برای پاسخگویی به نیاز تجار

عملکرد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم / تدوین سند راهبردی ۵ ساله گروه کشتیرانی / سفارش ساخت شناور و کانتینر برای پاسخگویی به نیاز تجار

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ناوگان ملی کشتیرانی در دولت سیزدهم توانسته علاوه بر ثبت رکورد‌های تاریخی حمل بار، نسبت به راه‌اندازی خطوط منظم کشتیرانی به مقاصد ونزوئلا، آفریقا و سوریه اقدام نماید، گفت: پس از سال‌ها با نقش‌آفرینی راهبردی گروه کشتیرانی در کریدور شمال- جنوب، این پروژه عظیم ملی برای رونق تجارت با همسایگان شمالی و حاشیه دریای خزر عملیاتی گردید.
ممنوعیت خرید هر نوع تجهیز پردازش آب توازن خارجی

ممنوعیت خرید هر نوع تجهیز پردازش آب توازن خارجی

پیرو نامه رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور به مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران، خرید هر نوع تجهیز پردازش آب توازن خارجی توسط مالکان و بهره برداران شناور از تامین کنندگان داخلی و خارجی ممنوع شد.
شکل دهی به اقتصاد بزرگ دریا محور با تولید و توزیع سوخت كم سولفور

شکل دهی به اقتصاد بزرگ دریا محور با تولید و توزیع سوخت كم سولفور

معاون توسعه ناوگان كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: تولید و توزیع ۱۰ میلیون تن سوخت كم سولفور در بنادر جنوب می ‌تواند اقتصاد بزرگ دریا محور را شكل دهد.
تجهیز ناوگان شرکت ملی نفتکش به تجهیزات پردازش آب توازن شرکت دانش بنیان ایرانی

تجهیز ناوگان شرکت ملی نفتکش به تجهیزات پردازش آب توازن شرکت دانش بنیان ایرانی

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران از نصب موفق دستگاه پردازش آب توازن رادکلین بر روی یکی از نفتکش های غول پیکر این شرکت که ساخت یک شرکت دانش بنیان ایرانی است خبر داد.
تامین نفت کوره کم گوگرد ابتدائی‌ ترین مسئله بانکرینگ

تامین نفت کوره کم گوگرد ابتدائی‌ ترین مسئله بانکرینگ

مطابق با قوانین سازمان بین‌المللی دریانوردی از سال ۲۰۲۰ استفاده از نفت کوره با گوگرد کمتر از ۰.۵ درصد یا گازوئیل با گوگرد کمتر از ۰.۱ درصد در کشتی‌ها اجباری شد. در حال حاضر تناژ تولیدی داخل نفت کوره کم گوگرد، پایین و قیمت تحویل آن بالا است. هیچ ضمانتی برای تحویل نفت کوره و گازوئیل وجود ندارد و سبد سوخت بانکرینگ به دلیل عدم مجوز برای اختلاط سوخت نیز متنوع نیست.