کد خبر: ۳۰۹۸۴
تعداد بازدید: ۱۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱

نگاه مثبت فعالان دریایی به طرح دموراژ

یک کارشناس حمل و نقل دریایی با ارزیابی مثبت از تصویب طرح جلوگیری از پرداخت دموراژ، گفت: اجرای این طرح باعث یکپارچه شدن، قدرت دهی و افزایش مسئولیت و تعهد بندر می شود، ضمن اینکه هماهنگی های مربوط به بخش پذیرش ورود و خروج (پاس) کشتی ها نیز افزایش می یابد.
یک کارشناس حمل و نقل دریایی با ارزیابی مثبت از تصویب طرح جلوگیری از پرداخت دموراژ، گفت: اجرای این طرح باعث یکپارچه شدن، قدرت دهی و افزایش مسئولیت و تعهد بندر می شود، ضمن اینکه هماهنگی های مربوط به بخش پذیرش ورود و خروج (پاس) کشتی ها نیز افزایش می یابد.

به گزارش مارین نیوز، روزبه مختاری با اشاره به تصویب طرح جلوگیری از پرداخت دموراژ (خسارت تأخیر)، اظهار داشت: در ابتدای اعلام خبر تصویب طرح مذکور، این شائبه ایجاد شد که منظور از این طرح، حذف دموراژ است، اما پس از انتشار جزئیات آن مشخص شد که هدف این طرح استفاده کامل از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و به حداقل رساندن تاخیر کشتی هاست تا خسارت کمتری به کشتی‌ها و شناورها در جریان توقف در بندر وارد شود.

وی با تاکید بر نگاه مثبت فعالان حمل و نقل دریایی به تصویب طرح جلوگیری از پرداخت دموراژ، افزود: اجرای این طرح باعث یکپارچه شدن و قدرت دهی و افزایش مسئولیت و تعهد بندر می شود، ضمن اینکه هماهنگی های مربوط به بخش پذیرش ورود و خروج (پاس) کشتی ها نیز افزایش می یابد.

مختاری در خصوص پیشگیری از معطل شدن و تسریع در امر تخلیه و بارگیری کشتی ها، افزود: یکی از اقداماتی که در این زمینه از سوی سازمان بنادر انجام خواهد شد، تشویق کارکنان است. بر این اساس سازمان بنادر مجاز است متناسب با کاهش انتظار نوبت کشتی ها و بر حسب روز و ظرفیت کشتی، کارکنان مربوط را در چارچوب مقررات و بودجه سنواتی تشویق نماید.

عضو اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: ماهیت این اقدام خوب است اما نباید مختص یک حوزه باشد، بلکه باید در همه بخش ها افرادی که بازدهی و عملکرد بالایی دارند، مورد تشویق قرار گیرند.

وی افزود: سرعت عملیات در بنادر باید طوری باشد که ورود کشتی ها به بنادر افزایش و همزمان، مدت ماندگاری کالا در بنادر کشور کاهش یابد.

منبع : تین نیوز


ارسال نظر